    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - kradzież danych (osobowych? adresowych?)
    Date: 3 Feb 2006 11:54:23 +0100

    > To napisz Ty do Kruka oficjalne pismo z prośbą o wyjaśnienie skąd wziął się
    > u nich Twój adres. I że żądasz natychmiastowego jego usunięcia.

    Wybacz złośliwość, ale takich rad, to można udzielać dzieciom w przedszkolu.
    Mam udostępnić swoje dane osobowe firmie znanej z łamania prawa i do tego
    zajmującej się windykacją? Czy wiesz co się dzieje, jak czyjś adres i nazwisko
    zaistnieje w szerokim kręgu egzekucyjnym? To może jeszcze podać im od razu swój
    numer konta i pin...

    Dwa dni temu leciał w TVN program o komornikach (powtórka). Wystepował tam
    oprócz mnie mój kolega (Andrzej), który w podobnej sytuacji nie zareagował
    stanowczo 6 lat temu. Tam chodziło wprawdzie o komorniczkę, ale metody pracy
    czy raczej obrotu danymi, są podobne. Baba (rewir III Warszawa) puściła jego
    adres (zupełnie inny niż właściwego dłużnika - osoby obcej) w egzekucyjno-
    windykacyjną sieć. Po roku wpadła policja, żeby go aresztować, uratował go
    artykuł z Superexpressu, opisujący głupotę komorniczki. Od 5 lat toczy się
    proces, bo babsko nie chce się przyznać, komu udostępniła dane. Człowieka
    ciągle nachodzą jakieś typy (wierzyciele? windykatorzy?). Ostatnio był wyrok i
    komorniczka musi przeprosić, ale danych chyba nie udostępni, bo pewnie sama już
    nie pamięta komu je przekazała. To nie jest jedyny taki przypadek, który znam,
    zacząłem w pewnym momencie organizować takich poszkodowanych (w kupie zawsze
    łatwiej). Dlatego nie sądzę, żeby mój adres trafił do kruka tak całkowicie
    przypadkowo. Być może nazwisko na tych krukowych "wezwaniach" jest inne właśnie
    dlatego, żeby nie można było prawnie zmusić kruka do wykasowania mojego adresu.

    > To Ty
    > postrasz ich sądem.

    Niezwykle twórcze... Oleją od ręki. Czym mam ich straszyć? Poczytaj co napisał
    Robert: "Sam adres nie podlega ochronie, albowiem nie identyfikuje
    jednoznacznie osoby".

    Pozdrawiam

    Czapla