    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - kradzież danych (osobowych? adresowych?)
    Date: 2 Feb 2006 16:58:28 +0100

    > Jakie na przykład? Przecież pod jednym adresem może mieszkać wiele osób.

    Mieszka wiele. Ja, żona i dwie córki. Mieszkamy tam "od zawsze". Nazwiska mamy
    takie same. Nigdy nie meldowałem żadnej osoby obcej, mieszkanie spółdzielcze
    własnościowe.

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć w te problemy, ale może się mylę.

    Mylisz się i to bardzo.

    > Powiedz
    > bliżej o jakie problemy może chodzić.

    To proste - ktoś jechał na gapę (albo i nie jechał - przecież różnie mogło
    być). Kruk ma imię i nazwisko osoby obcej, ale adres mój. Idzie pozew w trybie
    uproszczonym, nakaz powstaje bez udziału stron, tylko na podstawie dokumentów.
    Sąd nie sprawdza, czy delikwent o takim nazwisku mieszka pod tym adresem tylko
    wydaje nakaz. Nakaz przesyła do mnie - tracę godzinę na poczcie - nie mogę go
    odebrać, bo jest inne nazwisko. Sprawa trafia do komornika. Komornik nie musi
    wzywać do zapłaty (chyba, że robi egzekucję z nieruchomości - wczoraj się
    dowiedziałem!) tylko rozwierca zamki i egzekwuje. Nakaz nie zawiera żadnych
    danych identyfikacyjnych (PESEL itp.) poza nazwiskiem i adresem. Jeśli w tym
    czasie jestem za granicą, to zastaję majątek dawno sprzedany. Przekroczyłem
    wszystkie terminy i co mi pozostaje? Regres w stosunku do wirtualnego imienia i
    nazwiska które podobno jechało kiedyś gdzieś na gapę? No bo przecież nie do
    komornika, przecież on tylko wykonywał nakaz. Zakładając że byłem na miejscu i
    po akcji komornika natychmiast złożyłbym skargę to już jestem 50 zł. w plecy na
    samo wejście. Sprawa takiej skargi to około 5 lat przepychanek sądowych + koszty
    (sprawdziłem w praktyce na własnej skórze).
    Poza tym wszystkie firmy windykacyjne handlują danymi.

    Rozjaśniłem troszkę?

    Pozdrawiam

    Czapla