    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KPC ART 416 -prosze o pomoc w interpretacji
    Date: 9 Jun 2004 14:08:24 +0200

    > Cos tu jednak nie gra bo skoro po zlozeniu skargi sad wydal postanowienie o
    > jej odrzuceniu to nie mam mowy o wznowieniu starej sprawy!

    Oczywiscie ze nie ma mowy, bo skoro sad odrzuca skarge to znaczy ze z powodu
    brakow w zakresie przeslanek formalnych nie jest mozliwe wznowienie
    tej "starej" sprawy. Wtedy - zgodnie ze zdaniem Nomada - moze byc ponownie
    wniesiona skarga o wznowienie (choc ja do konca nie jestem tego pewna z
    przyczyn o ktorych juz tu pisalam). Jedno jest pewne. Jezeli przyjmiemy ze w
    takim przypadku mozliwe jest ponowne zadanie wznowienia postepowania to dla
    skutecznosci takiego zadania bezwzglednie konieczna jest taka zmiana
    okolicznosci, w nastepstwie ktorej odpadnie kwestia braku w przeslankach
    formalnych.

    W koncu sprawa
    > czy wznowic czy nie ma nowa sygnature akt jest wiec to inna sprawa!

    Owszem ale ta sprawa o to czy wznowic czy nie jest tylko i wylacznie
    postepowaniem, w ktorym podejmuje sie decyzje wlasnie o wznowieniu. Natomiast
    w przypadku uwzglednienia skargi wznawia sie "stara" sprawe.

    > A moze ktos kto ma pod reka Lexa bylby tak dobry i przytoczyl jakies
    > orzecznictwo w zwiazku z 416 KPC!

    Poszperam, jak cos znajde to dam znac.

    > Poprosze tez aby NoMAD podal jakis konkretny przyklad do przypadku w ktorym
    > podaje mozliwosc ponownego zlozenia wniosku o wznowienie:
    > "1 - gdy sad odrzuci skarge"

    Tez juz o to prosilam Nomada... Na razie bez skutku. Moje wnioski - patrz
    wyzej i w poprzednich postach.