    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KPA art. 156 - razace naruszenie prawa
    Date: Thu, 3 Jun 2004 19:28:20 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc190.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Pawel N" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c9lhpk$mro$1@inews.gazeta.pl...

    > Owszem spowoduje. To jest decyzja wydana bez podstawy prawnej

    Przykro mi, ale nie mogę się zgodzić z Twoją wykładnią tego przepisu. Jest
    pewna - moim zdaniem poważna - różnica pomiędzy tym, że ja ci przyjdę i
    ukradnę samochód, a tym, że przyjdę jako komornik i go zabiorę mylnie
    wpisując w protokół zajęcia podstawę prawną. A Twoje rozumowanie prowadzi
    do zrównania tych przypadków.

    247

    > Art 156 dotyczy decyzji administracyjnych a nie postepowania dowodowego
    w kpa.

    No i co z tego? No to żeby dotyczyło decyzji. Załóżmy, że uchwała rady
    gminy zabrania budowania domów z płaskim dachem. Architektura odmawia
    wydania pozwolenia na tak zaprojektowany budynek, ale w uzasadnieniu myli
    numer uchwały. Sama decyzja jest zgodna z prawem. Przy jej wydaniu prawa
    nie naruszono. Choć zawiera błąd bez wątpienia.

    No i nie można tego przypadku zrównywać z sytuacją, gdy w danej gminie
    takiej uchwały nie ma, tylko urzędnikowi się coś po... i wydał odmowną
    decyzję. Tu nie ważne, jaką podstawę prawną wpisze, a i tak decyzja będzie
    wydana z naruszeniem prawa.