  • 1. Data: 2002-06-07 09:19:26
    Temat: Jest czy go nie ma ?
    Od: "MD.Basiel" <d...@w...pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów!
    Jestem tu zupełnie nowy, nie znam spraw o których rozmawiacie, nawet nie
    czytałem Waszej grupy, ale uznałem, że być dopiero dzięki Waszej uprzejmości
    zdobędę rozwiązanie mojego problemu.
    Przypuszczam, że skoro dyskutujecie o prawie to zapewne pomiędzy Wami znajdą
    się ludzie, którzy udzielą mi pomocy.
    W pewnym mieście istnieje Sp.z.OO w której działa pewien Związek Zawodowy.
    Na skutek nieudolności Przewodniczącego K.Z. doszło do rozłamu w szeregach
    związkowców. Ludzie niezadowoleni z tego, że kol. Przew. zaczął
    wykorzystywać ich do prywatnej, ambicjonalnej walki z Zarządem Spółki,
    masowo wystąpili z org.związkowej.
    Na dzień dzisiejszy w tym związku pozostało zaledwie 3 (słownie- trzech)
    pracowników. Osoby te nadal uzurpują sobie prawo do rządzenia zakładem
    pracy.
    Pomimo tego, że został założony konkurencyjny Z.Z., to nie może on normalnie
    prowadzić swojej działalności gdyż wszelką inicjatywę blokują skutecznie
    pseudodziałacze z jedynego dotąd słusznego Z.Z. Najbardziej żenujące jest
    to, że używają oni wszystkich sposobów łącznie z zastraszaniem,
    szykanowaniem nie tylko swojej konkurencji, ale przede wszystkim Zarządu
    Spółki, który niestety ulega tym aktom terroru psychicznego.
    Pytanie brzmi- czy w świetle prawa, a zwłaszcza Ustawy o Z.Z. taki wytwór
    chorych umysłów ma prawo istnieć w Zakładzie Pracy? Czy trzy osoby
    nazywające siebie Związkiem Zawodowym mają prawo stanowić o losach Zakładu
    Pracy? Czy pracodawca powinien tolerować i dopuszczać do istotnych
    informacji Z.Z. w którym nie ma ani Komisji Zakładowej, ani Rewizyjnej ani
    nic co mogłoby sankcjonować ich owczy pęd do rządzenia Spółką i decydowania
    o losach współpracowników.
    Upraszam bardzo serdecznie osoby zainteresowane tą sprawą do udzielenia
    odpowiedzi albo na łamach grupy lub może gdyby ktoś był bardziej
    zorientowany w tych sprawach do kontaktu na priva. Zależy mi najbardziej na
    wykładni prawnej dotyczącej sytuacji kiedy Z.Z. przestaje istnieć, bo
    przecież 3 pracowników nie można uważać jako przedstawicieli interesów
    pracowniczych.
    Dziękuję i pozdrawiam.
    d...@w...pl

  • 2. Data: 2002-06-07 15:00:03
    Temat: Re: Jest czy go nie ma ?
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    . Zależy mi najbardziej na
    > wykładni prawnej dotyczącej sytuacji kiedy Z.Z. przestaje istnieć, bo
    > przecież 3 pracowników nie można uważać jako przedstawicieli interesów
    > pracowniczych.

    Patrz art 17 ustawy o ZZ.
    Sąd skreśla ZZ z rejestru (między innymi) wówczas gdy liczba członków ZZ
    utrzymuje się poniżej 10 przez okres dłuższy niż3 miesiące. Sąd stwierdza tę
    okoliczność z urzędu lub na wniosek ZZ.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-06-08 18:50:51
    Od: "MD.Basiel" <d...@w...pl>

    Witam
    Problem w tym, że sami nie złożą wniosku o skreślenie, a więc jedynym
    wyjściem jest skreślenie przez sąd z urzędu.
    Ale czy taki wniosek może złożyć w sądzie pracodawca czy też może to zrobić
    inny Z.Z.działający w zakładzie pracy?
    Dziękuję i pozdrawiam
    D.Basiel