    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jednak mają rację :-(((
    Date: Mon, 21 Jan 2002 22:15:09 GMT

    | Ze złożenia tych dwóch artykułów wynika to co powidziałem tzn. że minister
    | właściwy do spraw transportu i minister właściwy do spraw wewnętrznych, w
    | porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej zostali upoważnieni do wydawania
    | rozporządzeń, w których określone będą znaki drogowe i sygnały mogące
    | nakazywać zachowania niezgodne z ustawą. Jaśniej już nie potrafię.

    Sęk w tym że, pomijając wyraźnie określonego adresata kompetencji do
    wydawania jednorazowych poleceń w art. 5, delegacji do wydawania ustaw nie
    da się wyinterpretowywać - upoważnienie ustawowe winno być _wyraźne_.
    Poza tym te dwa przepisy mówią o dwóch różnych rzeczach: pierwszy o
    upoważnieniu ministrów do określenia wzorów znaków drogowych, drugi daje
    osobom kierującym ruchem kompetencje do wydawania poleceń. C'est tout.

    Marcin.