    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jednak mają rację :-(((
    Date: Mon, 21 Jan 2002 19:38:04 GMT

    Użytkownik "Darek W." <a...@p...pop.pl> napisał w wiadomości
    news:a2hjba$g4p$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    | Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    | on
    | odnosi
    | >
    | Nie całkiem. Polecenia osób kierujących ruchem powinny mieć zapewniony
    | priorytet nawet nad ustawą, ponieważ one kierują ruchem w sytuacjach
    | szczególnych niemożliwych do przewidzenia (wypadek, awaria, objazd itp).
    Ale
    | nie sygnały świetlne i znaki drogowe, które mają charakter urządzeń
    stałych,
    | a ich znaczenie i zakres obowiązywania ustalany jest w drodze
    rozporządzenia
    | przez ministra (art.7 ust.2). To daje ministrowi prawo wydawania
    | rozporządzeń
    | zmieniających ustalenia ustawowe, a to oznacza naruszenie podstawowych
    zasad
    | funkcjonowania państwa prawnego.

    To dość oryginalna interpretacja, zwłaszcza w świetle art. 92 ust. 1
    Konstytucji, wg którego rozporządzenie jest wydawane na podstawie
    szczegółowego upoważnienia zawartego w ustawie i w celu jej wykonania.
    Upoważnienie to powinno określać organ właściwy do wydania rozporządzenia i
    zakres spraw przekazanych do uregulowania oraz wytyczne dotyczące treści
    aktu.
    Nie doszukałem się w cytowanym przez Ciebie przypisie ani delegacji ani
    rodzaju aktu (rozporządzenie) ani wskazania organu (konkretny minister) ani
    też wytycznych co do brzmienia aktu wykonawczego.
    Jak na mój gust nic nie wskazuje zatem aby można się było tam doszukać
    delegacji ustawowej do wydania aktu wykonawczego.

    Marcin.