    From: "Darek W." <a...@p...pop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jednak mają rację :-(((
    Date: Mon, 21 Jan 2002 18:31:26 +0100

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości
    news:vDS28.199969$gX1.1543208@news.chello.at...

    > kierujące
    > drogowe.
    >
    > Hmm, nie wiem w czym rzeczz tym parkowaniem - w każdym razie chciałbym
    > zwrócić uwagę, że powyższy przepis nie odnosi się do ministra bo nie jest
    on
    > osobą kierującą ruchem ani uprawnioną do jego kontroli - przepis ten
    odnosi
    > się do konkretnych poleceń w/w usób.

    Nie całkiem. Polecenia osób kierujących ruchem powinny mieć zapewniony
    priorytet nawet nad ustawą, ponieważ one kierują ruchem w sytuacjach
    szczególnych niemożliwych do przewidzenia (wypadek, awaria, objazd itp). Ale
    nie sygnały świetlne i znaki drogowe, które mają charakter urządzeń stałych,
    a ich znaczenie i zakres obowiązywania ustalany jest w drodze rozporządzenia
    przez ministra (art.7 ust.2). To daje ministrowi prawo wydawania
    rozporządzeń
    zmieniających ustalenia ustawowe, a to oznacza naruszenie podstawowych zasad
    funkcjonowania państwa prawnego.

    Darek