  • Data: 2018-10-12 11:45:28
    Temat: Re: Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
    Od: Peter <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-12 o 03:36, Michal pisze:

    > No tak, trzeba samemu zadbać o uzyskanie recepty od lekarza pierwszego kontaktu. U
    > mnie odbyło się to bez problemu. Co do leków, to część jest właśnie
    > specjalistyczna - leki diabetologiczne i kardiologiczne. Zainteresuj się tą listą
    > (http://75plus.mz.gov.pl/), czy danej substancji nie ma tam pod inną nazwą
    > handlową, wtedy prosisz o receptę na ewentualny zamiennik. Trzeba poświęcić na to
    > wszystko trochę czasu, ale rachunek ponad 500 zł podziałał na mnie bardzo
    > dopingująco.

    Tak znam ten wykaz, Co jakiś czas jest aktualizowany. Sprawdziłem ten aktualny.
    Jest tam wykaz 2021 leków. Wydaje się bardzo dużo, ale bardzo wiele różni się
    tylko producentem, dawką, forma etc. Ważne jest jaka jest substancja aktywna. Taka
    np "Atorvastatinum" występuje tam aż 86 razy!. W sumie jest tam tylko 156 leków
    różniących się substancją aktywną czyli dla bardzo skończonej liczby chorób.
    Nie ma żadnego leku moich rodziców.
    Reasumując leki dla seniorów 75+ są ale tylko dla ograniczonej liczby pacjentów.

    PS. Z zamiennikami to tez problem. Ojciec brał wiele lat jeden lek. Lekarz więc
    stwierdził, że da mu nowszy lek w granulkach, z tymi samym składnikiem aktywnym i
    do tego jest on 'na ryczałt', a okazało się że ryczałt to 160 zł za 1 opakowanie.

    --
    Peter