    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Date: Sat, 10 Apr 2004 10:27:06 +0200
    <c4reoj$63b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <c4s1rk$gu9$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <u...@4...com>
    <c4slc4$9e7$1@inews.gazeta.pl> <c4tfjk$1dl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c4trj9$7bu$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@4...com>
    <c4u6hi$1bp$2@galaxy.uci.agh.edu.pl> <c4u700$j34$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@4...com>
    <c4uccg$dam$1@inews.gazeta.pl> <c50hrt$log$2@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c50rou$3u8$2@news2.ipartners.pl> <c50sd6$dvt$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c514qb$i1c$2@inews.gazeta.pl> <c537ji$qqu$9@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c54oc1$2c9l$2@news2.ipartners.pl> <c55os2$kpg$3@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c567ik$5ar$1@news2.ipartners.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wbrew pozorom w mieście w większości przypadków wyprzedzanie z prawej
    > jest całkowicie legalne. To po pierwsze.

    Kodeks drogowy wynienia te wypadki "enumeratywnie"
    wyprzedzac z prawej wolno

    Pojazd szynowy
    Pojazd sygnalizujacy skret w lewo
    na jezdni z wyznaczonymi pasami ruchu na jezdni jednokierunkowej i
    na ukierunkowej jesli w terenie zabudowanym sa dwa,
    a w niezabudowanym TRZY pasy NAMALOWANE w tym samym kierunku.

    Poza tym miema zadnych uprzywilejowan dla roweru..

    > Poza tym jeśli rower wyprzedza samochód, to ten samochód z reguły stoi w
    > korku, i wtedy jest to omijanie - a omijać stojący pojazd można z
    > dowolnej strony.

    Albo powoli jedzie.. poza tym pojazd ktory "zatrzymuje sie" bo to wynika
    "z warunkow jazdy" moze w kazdej chwili ruszyc nie jako "wlaczajacy sie do
    ruchu.

    > Wyprzedzania 'na trzeciego' nie ejstem sobie w stanie wyobrazić - co
    > rzez to rozumiesz: wyprzedzanie rowerem samochodu który akurat wyprzedza
    > inny samochód? Raczej niemożliwe...

    Wyobrazam to sobie w sytuacji, gdy dwa pojazdy sie wymijaja a rower jest w
    srodku trzeci.

    A poza tym naprawde niejestem szczegolnie przeciwny rowerzystom i na
    pocieszenie
    moge Wampowiedziec ze wcoraj mialem szczescie NIE POTRACIC
    motocyklisty, ktory ominal mnie z prawej gdy stalem do wjazdu z
    podporzadkowanej jako pierwszy i wlasnie gdy ruszalem wjechal mi
    "przed maske".

    Na jego usprawiedliwieniedodam ze akurat z prawej mu bylowolno,
    sygnalizowalem skret wlewo, ale juz w lewo przed moja maske,
    to pchac siene powinien..

    Pozdrowienia

    Boguslaw.