  • 1. Data: 2002-03-19 14:09:12
    Temat: Jazda w stanie nietrzeźwości...Prośba o pomoc!
    Od: "analismus" <a...@g...pl>

    Najpierw przedstawię sytuację. Byłem na imprezie trwającej do 3.00 nad
    ranem. W
    tym czasie wypiłem ok. 8 piw i ze 4-5 "wściekłych psów". Ok. godz. 3.00
    połozyłem się spać. Wstałem ok. godz. 8.30 i po umyciu się ruszyłem autem do
    domu. Czułem się dobrze, no może troche niewyspany.
    W drodze zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Z samochodem
    było
    ok. ale policjanci nakazali mi dmuchać w balonik. I o zgrozo w wydychanym
    powietrzu było jeszce 1.40 promila alkoholu.
    Oczywiście zostało mi zatrzymane prawo jazdy. Ja nie oponowałem, gdzyż nie
    mam
    takiego zwyczaju. Nidy bowiem nie miałem zadnego konfliktu z prawem. Po
    prostu
    staram się zyc uczciwie, mieć szacunek do prawa. Niestety przez moją głupotę
    nieświadomość stało się to co się stało. Dobrze się w sumie stało, że tak to
    się stało, że nikomu nie zrobiłem krzywdy. Jestem załamany tą nauczką. To
    moja
    największa porażka w zyciu. Ale nie staram się wymigać, gdyż jestem
    swiadomy,
    ze mimowolnie stworzyłem wielkie niebezpieczeństwo dla innych.
    Policjanci którzy mnie zatrzymali obiecali, ze w sądzie się za mna wstawią,
    gdyż dawno nie spotkali takiego kierowcy będącego pod wpływem alkoholu jak
    ja.

    A więc co mnie moze czekac?
    Czy ktos może zna dobrego i w miarę taniego adwokata z Łodzi lub Pabianic?
    Za wszelkie rady z góry dziękuję...

  • 2. Data: 2002-03-19 15:39:04
    Temat: Re: Jazda w stanie nietrzeźwości...Prośba o pomoc!
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "analismus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A więc co mnie moze czekac?
    > Czy ktos może zna dobrego i w miarę taniego adwokata z Łodzi lub Pabianic?
    Najprawdopodobniejszy wariant (jeśli masz stałe dochody i nie byłeś karany):
    kara grzywny - wysokość zależna od sytuacji materialnej i rodzinnej, zakza
    prowadzenie pojazdów mechanicznych na rok (ewentualnie na dwa), świadczenie
    pieniężne na rzecz Fundacji zajmującej się ofiarami wypadków drogowych
    (wysokość- patrz kara grzywny).
    Niestety od zakazu prowadzenie pojazdów mechanicznych się nie wykręcisz. Sąd
    orzeka obligatoryjnie o zakazie.Módl się żeby to był tylko rok (nie będziesz
    musiał zdawać ponownie egzaminu).
    Pozdrawiam
    Ros

  • 3. Data: 2002-03-19 16:41:48
    Temat: Re: Jazda w stanie nietrze*wości...Prośba o pomoc!
    Od: jastrzab <j...@d...lodz.pl>

    Rob wrote:

    > U*ytkownik "analismus" <a...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > do
    > g?upot´
    > wstawi?,

    > Najprawdopodobniejszy wariant (je?li masz sta?e dochody i nie by?e? karany):
    > kara grzywny - wysoko?ç zale*na od sytuacji materialnej i rodzinnej, zakza
    > prowadzenie pojazdów mechanicznych na rok (ewentualnie na dwa), ?wiadczenie
    > pieni´*ne na rzecz Fundacji zajmuj?cej si´ ofiarami wypadków drogowych
    > (wysoko?ç- patrz kara grzywny).
    > Niestety od zakazu prowadzenie pojazdów mechanicznych si´ nie wykr´cisz. S?d
> [...]

    Nieprawda!!!!!!!!!!!!! S?d mo*e warunkowo umorzyç post´powanie i wtedy nie musi

    orzekaç zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych. By? ju* precedens opisywany
    przez "Rzeczpospolit?". Ale prawdopodobieƒstwo, *e Tobie si´ w?a?nie co?
    takiego przydarzy jest... niewielkie.
    Co mo*na zrobiç *eby zminimalizowaç kar´? Wzi?ç adwokata, zebraç od wszylkich
    mo*liwych fundacji, organizacji, pracodawcy, hercerstwa etc. pozytywne opinie o

    Twojej osobie i do??czyç je do akt sprawy. Do??cz te* za?wiadczenie, *e auto
    jest Ci niezb´dne do pracy, *ycia i prze*ycia. Przed s?dem musisz skomleç i
    b?agaç o lito?ç.

    jastrzab

  • 4. Data: 2002-03-19 19:08:40
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "jastrzab" <j...@d...lodz.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    Ęwiadczenie
    Sŕd

> [...]
    opisywany
    > przez "Rzeczpospolitŕ". Ale prawdopodobiefstwo, *e Tobie si´ w?aĘnie coĘ
    > takiego przydarzy jest... niewielkie.
    > Co mo*na zrobiç *eby zminimalizowaç kar´? Wziŕç adwokata, zebraç od
    wszylkich
    > mo*liwych fundacji, organizacji, pracodawcy, hercerstwa etc. pozytywne
    opinie o

    > Twojej osobie i do?ŕczyç je do akt sprawy. Do?ŕcz te* zaĘwiadczenie, *e
    auto
    > jest Ci niezb´dne do pracy, *ycia i prze*ycia. Przed sŕdem musisz skomleç
    Zaraz tam wielki precedens. Sam na to wpadlem juz dawno temu. Z tym, iz nie
    podejrzewam, aby przy tej zawartosci alkoholu Sad warunkowo umorzyl
    postepowanie. Stawiam flaszke, ze i w tym przypadku nie bedzie warunkowego
    umorzenia. Zreszta nawet gdyby do niego doszlo, to i tak nie znaczy to, ze
    Sad nie orzeknie zakazu. W przypadku warunkowego po prostu nie ma obligu
    (jest jednak taka mozliwosc). A swoja droga po co to Rzeczpospolita
    opisywala? Przeciez to wynika wprost z tresci art.67par.3kk. Gdyby to bylo
    0.6 promila, to moze by sie udalo, ale nie przy 1,4. A z tymi
    zaswiadczeniami i skamlaniem to bym nie przesadzal. Natomiast zgadzam sie,
    ze dobrze byloby wykazac, ze samochód (mozliwosc korzystania wlasciwie) jest
    niezbedny. Moze wtedy skonczy sie na roku.
    Pozdrawiam
    Rob

  • 5. Data: 2002-03-20 08:22:58
    Od: "analismus" <a...@g...pl>

    Dzieki serdeczne za rady!!!
    Czyli przy odrobinie szczęścia może skończyc się na zakazie prowadzenia na
    rok i grzywnie?
    Tak swoją drogą jestem ciekaw jaki jest ten sąd w Pabianicach...

  • 6. Data: 2002-03-20 09:22:14
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

> [...]

    > prowadzenia na
    > rok i grzywnie?
    > Tak swoją drogą jestem ciekaw jaki jest ten sąd w Pabianicach...

    Wymienię się z Toba doświadczeniami - mi tez przyrafiła się 5 lat temu taka
    historia z tym, ze miałem wg alkomatu 1,86 promila - skutek nocnej balangi z
    piwem, whisky, i ogólnie wszystkim, co w barku było ;-)
    Wykazalem skruchę przed kolegium i orzekli mi 11 miechow bez prawka oraz
    chyba 300 zł grzywny.
    Prawda jest taka, ze piwo + gorzala = utrwalacz, gdybys nie pomieszal,
    prawdopodobnie zązyło by więcej "wyparować" z Ciebie.

    Pozdrawiam :-)

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 7. Data: 2002-03-20 11:19:27
    Od: "Olo" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Pozdrawiam :-)
    > TOM
    > GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

    Witam
    Przyglądam się tej dyskusji bo sam mam kłopot..:-(
    Ja miałem 0.32 promila.. i czekam na sprawe i nie wiem co w sumie mnie
    czeka..
    Własnie jestem w takiej sytuacji, ze samochod jest mi niezbedny do
    prowadzenia dzialalnosci i jestem jedynym zywicielem rodziny.
    Jakie mam szanse bo raz słysze ze mogą mi oddać prawo jazdy a raz slysze ze
    nawet na rok. a to by znaczylo ze moge zapomniec o pracy :-(
    Olo

  • 8. Data: 2002-03-21 19:15:01
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olo" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > nawet na rok. a to by znaczylo ze moge zapomniec o pracy :-(
    To dwie różne sprawy. Ty popełniłeś wykroczenie. Stężenie alkoholu poniżej
    0,5promila=wykroczenie z art.87par.1kw. Zła wiadomość: art.87par.3kw
    obliguje Sąd do orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów na okres od 6 m-cy w
    górę.
    Dobra wiadomość: przekroczyłeś dozwoloną dawkę zaledwie o 0.12promila. Przy
    odrobinie szczęścia może dojść do nadzwyczajnego złagodzenia kary np. i Sąd
    nie będzie orzekał o zakazie. Na szczęście bym jednak nie liczył i starannie
    przuygotował obronę.
    Pozdrawiam
    Rob
    Ps. Doświadczenia Tomasza Śląskiego nie przydadzą się analismusowi, ponieważ
    5 lat temu jazda w stanie nietrzeźwości czyli 0,5 promila w górę także
    stanowiła wykroczenie. Teraz to jest przestępstwo. Zakaz orzeka się w latach
    na okres od 1 roku do 10.
    Przy wykroczeniu, czyli obecnie od 0,2 do 0,5promila (ale nie włącznie)
    zakaz od 6 m-cy do 3 lat bodajże)