  • Data: 2007-08-31 15:58:04
    Temat: Re: Jazda roweru obok innego pojazdu
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.txxkapc3rgp2nr@sempron...

    > No to dalsza czesc pytan :) Rowerzysta jedzie sobie swoim statecznym
    > 30km/h, zaczyna wyprzedzac go inny pojazd. W trakcie manewru mu sie
    > odechciewa i zrownuje sie z rowerzysta. Rozumiem, ze rowerzysta musi
    > ustapic ze wzgledu na owy przepis. Skoro ustepuje, pojazd go wyprzedzajacy
    > wymusza na rowerzyscie pierwszenstwo. A gdy sytuacja dzieje sie na
    > oddzielnych pasach ruchu?
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.

    witam

    ja myślę, że jazda obok innego uczestnika ruchu opisana w art.33 PORD
    dotyczy sytuacji gdy tym jadącym obok jest rowerzysta; wątpliwości co to
    znaczy jazda obok - czy znaczy się z lewej strony tego uczestnika, czy także
    z prawej; ja myślę że dotyczy tylko z lewej; przepis dotyczy rowerzysty więc
    nie obowiązuje np. kierującego pojazdem dwuśladowym a nawet motocyklisty -
    wyraźnie stoi kierujący rowerem (art.33);

    gdy jazda odbywa się obok innego uczestnika ale na oddzielnym pasie w tym
    samym kierunku - jeżeli nie utrudnia to ruchu innym pojazdom to dozwolone,
    ale oczywiście konfiguracja jest taka że na prawym pasie jedzie rowerzysta a
    na lewym np. pojazd dwuśladowy; zresztą pojazd dwuśladowy może wyprzedzac na
    skrzyżowaniu rowerzystę jadącego jego pasem, a tym bardziej zewnętrznym;
    wszystko tez zalezy czy ww. opisana sytuacja ma miejsce w mieście na
    dwupasmówce (albo trójpasmówce), czy też poza miastem - w mieście można
    jechać dowolnym pasem i wyprzedzać też; poza miastem - tylko wewnętrznym
    najbliżej osi jezdni

    pzdr