    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda roweru obok innego pojazdu
    Date: Fri, 31 Aug 2007 17:23:00 +0200

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.txxicknurgp2nr@sempron...
    > Witam.
    >
    > Na grupie warszawskiej pojawilo sie pytanie z cyklu "co autor mial na
    > mysli". Jest PoRD a w nim:
    >
    > Art. 33.3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:
    > 1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;
    >
    > Co autor mial na mysli? Czy z tego wynika, ze rowerzysta nie moze
    > wyprzedzac? Ze ma sie zatrzymac albo zeskoczyc z roweru na czas
    > wyprzedzania go przez inny pojazd? A moze zjechac poza jezdnie na czas
    > wyprzedzania? Jak to nalezy zinterpretowac?
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
> [...]

    witam!

    ja myślę, że tu nie chodzi o wyprzedzanie, omijanie, czy cokolwiek z tych
    rzeczy, ale ciągłą jazdę obok innego uczestnika ruchu, czyli np. zamiast
    gęsiego to parami z innym rowerzystą, lub w większej grupie jeden obok
    drugiego, i jedziemy jednym tempem; podobnie sprawa się ma gdy jedziemy obok
    pieszego jego tempem, ciągła jazda obok, co nie jest wyprzedzaniem; tak samo
    gdy obok pojazdu - przykład - tak jak to jest na wyścigach kolarskich, co
    jest wtedy dozwolone, a polega na tym, ze kolarz jedzie obok samochodu swego
    trenera i np. rozmawia z nim, jadą tą samą prędkością i żaden z nich nie
    wyprzedza

    zresztą ustawa mówi o jechaniu obok czyli jakimś stałym procesie, ciągłym
    przez określony czas; wyprzedzanie polega na przejechaniu obok drugiego
    uczestnika w ściśle jednak określonym celu, aby go wyprzedzić; jazda obok to
    jazda na równi z innym uczestnikiem, a wyprzedzanie nie polega na jeździe
    obok drugiego uczestnika, bo cały czas jedziemy inną predkoscia niz
    wyprzedzany i z zamiarem wyprzedzenia

    myślę ze to miał na myśli ustawodawca

    pzdr