  • Data: 2019-01-11 11:53:52
    Temat: Re: Jazda hulajnogą elektryczną po alkoholu
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, January 11, 2019 at 11:37:05 AM UTC+1, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Ale właśnie do sedna się odnosi przedmówca, bo jakby uważał na fizyce,
    > to przy prądzie znaczenie ma natężenie....

    Bo ja wiem..., przedmowca przyczepil sie terminu prad w rozumianego jako natezenie
    pradu. A glowne zanaczenie to zjawisko fizyczne... np. mowimy podwyzka cen pradu, w
    gniazdku jest prad (choc np. nic nie jest podpiete i natezenie wynisi zero)

    > wysokie napięcie to nie wszystko. A przecież chodzi nam o to jaka moc ma
    > mieć urządzenie, a nie, jakim napięciem akurat je uzyskaliśmy. Jak
    > widzisz ktoś zauważył to, dalej dając moc, ale wcześniej nie wiadomo
    > czemu dał napięcie....

    Moc to jedno, a ograniczenie napiecia moze wynikac chocby ze wzgledow bezpieczenstwa
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_bezpiecz
    ne

    W rowerze, zabawkach itp. raczej specjalnych zabezpieczen nie ma, wiec niskie
    napiecie jest mocno wskazane, a w sumi latwiej robi sie napedy na wysokie (bo
    mniejsze natezenie pradu, ciensze przewody itp...)