  • 1. Data: 2004-04-29 19:42:05
    Temat: Jazda bez zapietych pasow
    Od: "CatcherRye" <n...@n...com>

    Kursant na prawo jazdy nie ma zapietych pasow. Kto w takim wypadku placi
    mandat ?

    Z gory dzieki:)

  • 2. Data: 2004-04-30 18:19:01
    Temat: Re: Jazda bez zapietych pasow
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    CatcherRye napisał(a):

    > Kursant na prawo jazdy nie ma zapietych pasow. Kto w takim wypadku placi
    > mandat ?

    Instruktor. On odpowiada za caloksztalt

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-05-01 10:53:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem kursant. Podobnie jak w wypadku pasażera samochodu, który też
    płaci za siebie.

  • 4. Data: 2004-05-01 22:01:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+
    >+ Moim zdaniem kursant. Podobnie jak w wypadku pasażera samochodu, który też

    A płaci ?
    (NIE WIEM, pytam :), nie bić !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-02 07:58:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    > A płaci ?
    IMHO pytanie powinno brzmieć: czy pasażera można ukarać ?
    (Oczywiście, gdy przyjmie MK to inne sprawa.) Ja uważam, że za jazdę
    zgodnie z przepisami odpowiada kierowca. Przecież pasażerem może być
    ktoś, w tym dziecko, kto wcale nie musi znać PoRD.
    Na potwierdzenie powyższego zdania wyciąg z tzw. taryfikatora:
    "Kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów niekorzystających z pasów
    bezpieczeństwa (art. 45 ust. 2 pkt 3 PoRD) - 100 zł."

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-05-02 09:47:13
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Artur Golanski wrote:
> [...]
    > zgodnie z przepisami odpowiada kierowca. Przecież pasażerem może być
    > ktoś, w tym dziecko, kto wcale nie musi znać PoRD.

    Ale z nauką jazdy jest chyba inaczej. Przecież kursant nie ma prawa
    jazdy, a za to mandatu nie dostanie ;-)
    W trakcie nauki odpowiedzialność za kursanta przejmuje chyba całkowicie
    instruktor. I to on ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu. Tym bardziej,
    że takie rzeczy jak niezapięcie pasów sam powinien zauważać i
    dydaktycznie poprawiać. Przecież kursant nie ma jeszcze odpowiednich
    nawyków i nie została potwierdzona jego znajomość przepisów ruchu
    drogowego - czyli w skrajnym przypadku może wogóle nie wiedzieć, że
    pasy trzeba zapiąć.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 7. Data: 2004-05-02 11:07:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał:

    >W trakcie nauki odpowiedzialność za kursanta przejmuje chyba całkowicie
    >instruktor. I to on ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu.
    Zgadzam się z tobą :-)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 8. Data: 2004-05-02 19:07:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    Pozwolę sobie odnieść się do tego kawałka dyskusji od mojego ostatniego
    postu, by nie mnożyć wiadomości.

    Co do mandatu za brak prawa jazdy dla kursanta, to zwracam uwagę, że
    wykroczeniem jest jazda bez WYMAGANYCH UPRAWNIEŃ. Kursant nie musi mieć
    prawa jady, więc i ukarać go za brak nie można.

    Co do mandatów. nie mam pod ręką aktualnego rozporządzenia w sprawie
    wysokości mandatów. Ale w tym uchylonym w pozycji B.I. znalazłem dwie
    pozycje:

    "Niekorzystanie, pomimo takiego obowiązku, z pasów bezpieczeństwa podczas
    jazdy" - 150 zł (art. 39 ust. 1 PoRD), oraz

    "Kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów niekorzystających, pomimo
    takiego obowiązku, z pasów bezpieczeństwa" - 150 zł (art. 45 ust. 2 pkt 3
    PoRD)

    Z tego co pamiętam, to w obecnym rozporządzeniu jest chyba analogicznie.
    Na tej podstawie uważam, że na pewno można ukarać za brak pasów u kursanta
    jego samego. Zastanawiam się jedynie, czy instruktor nauki jazdy odpowiada
    w tym wypadku jak kierujący (dostał by wówczas również mandat), czy nie.

  • 9. Data: 2004-05-02 20:23:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Co do mandatu za brak prawa jazdy dla kursanta
    Czy ktoś o to pytał (brak PJ) ? A może pominąłem jakiś list ?

    >Co do mandatów. nie mam pod ręką aktualnego rozporządzenia
    Jest na mojej stronie (adres w stopce).

    >Z tego co pamiętam, to w obecnym rozporządzeniu jest chyba analogicznie.
    Nie jest analogicznie w przypadku pasażera, a o tym napisałeś (że jest
    podobnie).

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 10. Data: 2004-05-03 11:27:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy ktoś o to pytał (brak PJ) ? A może pominąłem jakiś list ?

    Nie Ty. Napisałem, że się odnoszę do całego wątku w tym miejscu. Artur
    ORŁOWSKI sugerował, że "Ale z nauką jazdy jest chyba inaczej. Przecież
    kursant nie ma prawa jazdy, a za to mandatu nie dostanie".

    > Jest na mojej stronie (adres w stopce).

    A, to mam w swoim bagażniku - bliżej.

    > Nie jest analogicznie w przypadku pasażera, a o tym napisałeś (że jest
    > podobnie).

    W takim razie poszedłem.
    Wróciłem. Nie masz racji. Odpowiednio odpowiadają za tu przypadki II.A.21
    i II.A.24. Tylko kwota mandatu zmniejszyła się do 100 zł.