    From: AW <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakiś znawca prawa niemieckiego tu zagląda?
    Date: Wed, 17 Oct 2007 08:04:49 -0700

    On 17 Paź, 11:14, "boukun" <b...@n...pl> wrote:

    > Ja nie dostałem tego pisma co ty na priva, to nie mogę się szczególowo
    > odnieść. A wysłana moja odpowiedź do nadawcy, wróciła undeliferable.

    Witam, adres z onetu przeznaczony jest dla spambotów, ten działa.

    > Wychodzi na to, że AW zgodził się na 750 euro grzywny i polubowne zamknięcie
    > w ten sposób sprawy. Tu chyba chodzi o nałożony na niego "Strafbefehl"
    > (nakaz karny), polski odpowiednik dobrowolnego poddania sie karze. I właśnie
    > część, albo całość już zapłacił? Cło to by mu kazali zapłacić, gdyby mu
    > towar oddali i cofnęli z granicy, a potem próbował ten towar ponownie
    > przemycić. Ale i wtedy musieliby mu towar zwrócić.

    Na nic takiego się nie zgadzałem. Natomiast jest jeszcze coś o czym
    nie wspominałem.
    Podpisałem (właściwie to zmuszono mnie do tego) zgodę/pełnomocnictwo
    dla urzędnika, od którego dostałem wspomniany na samym początku list.
    Jest to pełnomocnictwo do korespondencji (zgodnie z paragrafem 123
    Ustawy podatkowej) i pełnomocnictwo do przyjmowania i doręczania
    korespondencji związanej z moją sprawą (zgodnie z paragrafem 132 ust.
    1 nr. 2 kodeksu postępowania karnego). Zaznaczam jednak, że list o
    którym mowa na początku jest pierwszym pismem jakie otrzymałem od
    owego Pana. Po roku od zdarzenia.

> [...]
    > mu co najwyżej mandat za próbę przemytu i zarekwirowali nielegalne
    > papierosy. Skarbówka nie ma podstaw do wszczęcia postepowania karno
    > podatkowego, bo za próbę oszustwa został najprawdopodobniej ukarany, a do
    > ukrywania, uchylenia się od płacenia podatków w Niemczech nie doszło.
    > Wprawdzie w ustępie 2 przepisów wykonawczych (Abgabenordnung) stoi, że sama
    > próba jest już karalna, ale on nie miał obowiązku płaćić w Niemczech
    > podatków za papierosy nabyte wyłącznie na swój użytek. Ja to bym
    > najprawdopodobniej olał to pismo, nic mu nie mogą zrobić.

    Sam nie wiem co mam robić. Dziwi mnie forma tego pisma bo nie zawiera
    ono żadnej informacji o tym kto wydał tą decyzję, na jakiej podstawie
    wyliczono kwotę itd.
    Nie wiem może spróbuję zapytać w ambasadzie niemieckiej?

    > Na ewentualne
    > wszczęte postępowanie bym zareagował. Niech się do mnie zwróci, to mu
    > nieodpłatnie oczywiście pisemko odpowiednie napiszę.

    Dzięki za ofertę.

    AW