    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakiś znawca prawa niemieckiego tu zagląda?
    Date: Wed, 17 Oct 2007 11:09:59 +0200

    Użytkownik "macso" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ff3l9u$oqg$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "boukun"
    >

    > nie do końca tak
    >
    > to co zostało zapłacone to należne cło za wprowadzenie na obszar celny
    > towaru w ilościach handlowych.
    > ( towar został z resztą zarekwirpwany jako że nie mógł byś sprzedawany
    > gdyż brak było znaków niemieciej akcyzy).
    >
    > pismo dotyczy wezwania do zapłacenia grzywny za dokonanie przestęstwa
    > przemytu
    >
    > jedyna szansa to moim zdaniem odwołanie się od tej decyzji.

    Ja nie dostałem tego pisma co ty na priva, to nie mogę się szczególowo
    odnieść. A wysłana moja odpowiedź do nadawcy, wróciła undeliferable.

    > Niejasne jest dla mnie to Zustimmung ( w jaki sposób AW miał niby się
    > zgodzić na to zawieszenie postępowania)

    Wychodzi na to, że AW zgodził się na 750 euro grzywny i polubowne zamknięcie
    w ten sposób sprawy. Tu chyba chodzi o nałożony na niego "Strafbefehl"
    (nakaz karny), polski odpowiednik dobrowolnego poddania sie karze. I właśnie
    część, albo całość już zapłacił? Cło to by mu kazali zapłacić, gdyby mu
    towar oddali i cofnęli z granicy, a potem próbował ten towar ponownie
    przemycić. Ale i wtedy musieliby mu towar zwrócić.

    > Ciekawy jest też tytył pisma ( którego AW nie zamieścił przepisując)
    >
    > betreff: Steuerstraffverfahren wegen Verdachts der Steuerhinterziehung
    > nach par 370 der Abgabenordnung
    >
    > Bezug : Anzeige des Zollkomissariaters Usedom
    >
    > Tak więc celnicy zainkasowali cło w wysokości 190 Euro, i podpierdolili do
    > niemickiej skarbówki o podejrzeniu
    > popełnienia przestęstwa unikania podatków., a ta z kolei za drobne 750
    > euro skłonna jest umorzyć postępowanie.
    >
    > macso

    Jak rozumiem, to pismo jest faktycznie z Finanzamtu (urzędu skarbowego).
    Celnicy nie mogli zainkasować cła, bo towar nie został wwieziony, wystawili
    mu co najwyżej mandat za próbę przemytu i zarekwirowali nielegalne
    papierosy. Skarbówka nie ma podstaw do wszczęcia postepowania karno
    podatkowego, bo za próbę oszustwa został najprawdopodobniej ukarany, a do
    ukrywania, uchylenia się od płacenia podatków w Niemczech nie doszło.
    Wprawdzie w ustępie 2 przepisów wykonawczych (Abgabenordnung) stoi, że sama
    próba jest już karalna, ale on nie miał obowiązku płaćić w Niemczech
    podatków za papierosy nabyte wyłącznie na swój użytek. Ja to bym
    najprawdopodobniej olał to pismo, nic mu nie mogą zrobić. Na ewentualne
    wszczęte postępowanie bym zareagował. Niech się do mnie zwróci, to mu
    nieodpłatnie oczywiście pisemko odpowiednie napiszę.

    § 370 Steuerhinterziehung
    (1) Mit Freiheitsstrafe bis zu fünf Jahren oder mit Geldstrafe wird
    bestraft, wer

    1.
    den Finanzbehörden oder anderen Behörden über steuerlich erhebliche
    Tatsachen unrichtige oder unvollständige Angaben macht,
    2.
    die Finanzbehörden pflichtwidrig über steuerlich erhebliche Tatsachen in
    Unkenntnis lässt oder
    3.
    pflichtwidrig die Verwendung von Steuerzeichen oder Steuerstemplern
    unterlässt
    und dadurch Steuern verkürzt oder für sich oder einen anderen nicht
    gerechtfertigte Steuervorteile erlangt.

    (2) Der Versuch ist strafbar.

    boukun