    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakiś znawca prawa niemieckiego tu zagląda?
    Date: Tue, 16 Oct 2007 23:16:29 +0200

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ff31tm$n3j$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Rok temu spotkała mnie przykra niespodzianka przy wjeździe do Niemiec.
    > Nauczyłem się wtedy (była to dość kosztowna lekcja), że Niemcy mają inne
    > limity wwozu papierosów niż większość krajów UE. No ale mniejsza z tym,
    > grzywnę zapłaciłem i zapomniałem o sprawie.
    > Ku mojemu zdziwieniu kilka dni temu otrzymałem list z którego treści
    > wnioskuję (o ile mogę tak napisać, bo moja znajomość niemieckiego
    > odpowiada mniej więcej znajomości kurdyjskiego), że nasi aryjscy
    > przyjaciele chcą ode mnie więcej gotówki. Tak jak pisałem zapłaciłem już
> [...]

    W piśmie pisze, że zgodnie z twoją zgodą postepowanie podatkowe komisariatu
    celnego Usedom z 14.10.2006 zostało tymczasowo omorzone, za odpowiednią
    opłatą 750 euro na kasse państwową. Jeśli te obostrzenia (zabezpieczenie)
    zostanie przez ciebie spełnione, czyn ten nie będzie wiecej jako
    przestepstwo podatkowe (tu wyciąlęś słowo "verfolgt werden" czyli scigane).
    Do 30 pqaździernika zostełeś wezwany do zapłaty nawiązki-zabezpieczenia na
    konto kasy państwowej w Kiel. Jeśli te obostrzenie spełnisz, nie będzie czyn
    ten więcej ścigany jako przestepstwo podatkowe. Po tym, postepowanie
    zostanie ostatecznie umorzone. Cywilne roszczenie przez tę decyzję nie są
    uregulowane (ewentualne). Jeśli przeciwko tym nawiązkow wykroczysz, będzie
    postepowanie wznowione.Swiadczenia, które do spełnienia tych nałożonych
    zobowiązań aż do wznowienia postepowania przygotowawczego wpłacone zostały,
    nie będą zwrócone.

    Wychodzi na to, że jeśli całą tę sumę już zapłaciłeś i na te same konto, to
    pisma się rozminęły. Proponuję przesłać na adres kasy, do której masz
    wpłacić nawiązkę, kopię przelewu, z podaniem numeru sprawy (zawartym w tym
    pismie) i wszystko będzie oki.

    boukun