eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJakim cudem minister - obywatel obcego państwa - otrzyma PESEL? › Re: Jakim cudem minister - obywatel obcego państwa - otrzyma PESEL?
    From: "kubus-marchewkowy" <k...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakim cudem minister - obywatel obcego państwa - otrzyma PESEL?
    Date: Thu, 22 Nov 2007 20:32:24 +0100

    "boukun" <b...@n...pl> wrote in message
    news:fi2dgh$i12$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > dnia 10 kwietnia 1974 r. Do wniosku należy dołączyć aktualny odpis
    > skrócony aktu urodzenia lub aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa.
    >
    > Art. 31b. 1. Minister właściwy do spraw administracji publicznej może
    > nadać numer PESEL osobom innym niż wymienione w art. 31a ust. 3 na ich
    > pisemny wniosek, jeżeli odrębne przepisy przewidują potrzebę
    > posiadania numeru PESEL przez te osoby.
    >
    > Teraz kumpel Schetyna musi jeszcze wymyślić, jak tu obejść przepis
    > konstytucyjny, mówiący o tym, że minister RP musi mieć obywatelstwo

    Rostkowski ma oboywatelstwo polskie. Mieć obywatelstwo polskie nie
    koniecznie równa się urodzeniu się w Polsce.

    > i uzasadnić czemu ma to służyć.

    Chociażby zgłoszeniu do ZUS.

    Odrębną sprawą jest, jak zataić aktualny akt
    > urodzenia kolegi Rostowskiego i nie musieć go umiejscawiać.

    Dlaczego ma zatajać? Czy wymogiem bycia ministrem jest mieć obywatelstwo
    polskie czy być urodzonym w Polsce?

    > Oj, będzie gorąco.

    Nie będzie :)

    --