eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJakim cudem minister - obywatel obcego państwa - otrzyma PESEL? › Re: Jakim cudem minister - obywatel obcego państwa - otrzyma PESEL?
    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakim cudem minister - obywatel obcego państwa - otrzyma PESEL?
    Date: Thu, 22 Nov 2007 00:01:55 +0100

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:fhsn94$i6t$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > http://www.rmf.fm/fakty/?id=127308
    > <cytat>
    > Pn, 2007-11-19 16:18 +01:00
    > Rostowski dopiero jutro złoży wniosek o PESEL
    > Minister finansów Jacek Rostowski dopiero jutro złoży wniosek o
    > nadanie mu numeru PESEL - dowiedział się reporter RMF FM. Okazało się
    > bowiem, że najpierw minister musi się zameldować.
    > </cytat>
    > Wszystko to opisałem, ale najpierw musi umiejscowić zagraniczny akt
    > urodzenia, a to trwa tydzień czasu. Do tego, potrzebna mu jest procedura
> [...]

    Proszę zwrócic uwagę na druki wniosku o nadamie PESEL
    Te druki wypełniają z reguły organy państwowe.
    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/362/4531/
    Pkt VI Podstawa prawna upoważniajaca do otrzymania numeru PESEL - wskazanie
    konkretnego przepisu przewidującego potrzebę posiadania numeru PESEL 6)
    i objaśnienia do tego punktu.
    6) Dotyczy osób składających wniosek w trybie art. 31 b ust. 1 ustawy, z
    dnia 10 kwietnia 1974 r. Do wniosku należy dołączyć aktualny odpis skrócony
    aktu urodzenia lub aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa.

    Art. 31b. 1. Minister właściwy do spraw administracji publicznej może
    nadać numer PESEL osobom innym niż wymienione w art. 31a ust. 3 na ich
    pisemny wniosek, jeżeli odrębne przepisy przewidują potrzebę
    posiadania numeru PESEL przez te osoby.

    Teraz kumpel Schetyna musi jeszcze wymyślić, jak tu obejść przepis
    konstytucyjny, mówiący o tym, że minister RP musi mieć obywatelstwo polskie
    i uzasadnić czemu ma to służyć. Odrębną sprawą jest, jak zataić aktualny akt
    urodzenia kolegi Rostowskiego i nie musieć go umiejscawiać.

    Oj, będzie gorąco.

    boukun