  • 11. Data: 2004-08-19 22:56:00
    Temat: Re: Jakie miasto rejestracji DG ?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 19. sierpnia 2004 23:50 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Ryszard G:

    Czyli można sobie wybrać dowolną :)
    W końcu zamiar można zmienić zawsze :D

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2004-08-19 22:56:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 19. sierpnia 2004 13:33 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie w miejscu zamieszkania? Nie jestem na bieżąco, ale osoby fizyczne
    > nie miały innej możliwości.

    Nie wiem, ja w 2000 roku rejestrowałem w jednym z miejsc wykonywania, a nie
    zamieszkania. Pani w urzędzie ponadto twiedziła, że mogę sobie wybrać
    dowolne miejsce.

  • 13. Data: 2004-08-20 17:51:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl> napisał w wiadomości

    Toteż mi się tak wydawało, ale że się to co rusz zmienia, to pewności nie
    miałem.

  • 14. Data: 2004-08-20 17:52:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli można sobie wybrać dowolną :)
    > W końcu zamiar można zmienić zawsze :D

    No ale ów zamiar jest uzewnętrzniany zameldowaniem.

  • 15. Data: 2004-08-20 17:53:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie wiem, ja w 2000 roku rejestrowałem w jednym z miejsc wykonywania, a
    nie
    > zamieszkania. Pani w urzędzie ponadto twiedziła, że mogę sobie wybrać
    > dowolne miejsce.

    Ale to było w 2000 roku i faktycznie tak przez krótko było. Wcześniej było w
    miejscu prowadzenia działalności gospodarczej, później dowolnie, a teraz
    jest w miejscu zameldowania.

  • 16. Data: 2004-08-20 22:51:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 20. sierpnia 2004 19:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No ale ów zamiar jest uzewnętrzniany zameldowaniem.

    Zamiar? Zameldowanie to już fakt wykonania zamiaru.

  • 17. Data: 2004-08-20 22:52:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 20. sierpnia 2004 19:53 opublikowane na
> [...]

    > w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej, później dowolnie, a teraz

    Czyli będą zameldowanym w Szczecinie, mam biegać na trasie
    Zabrze<==>Szczecin?

  • 18. Data: 2004-08-21 00:31:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zamiar? Zameldowanie to już fakt wykonania zamiaru.

    Nie, wykonanie to po prostu zamieszkiwanie tam - cokolwiek to nie oznacza.
    Zameldowanie, to raczej dopełnienie administracyjnego obowiązku
    poinformowania o tym fakcie "kogo trzeba".

  • 19. Data: 2004-08-21 00:32:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to obecnie tak. Ale możesz się tymczasowo zameldować w
    Zabrzu. Nawet powinieneś, bo pewnie do pracy nie dojeżdżasz.

  • 20. Data: 2004-08-21 14:14:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ > W końcu zamiar można zmienić zawsze :D
    >+
    >+ No ale ów zamiar jest uzewnętrzniany zameldowaniem.

    Hm... ale wtedy trzeba rozważać czy złamane zostało prawo gospodarcze
    czy przepisy meldunkowe.
    Ustawodawca NIE uzależnił miejsca rejestracji od "miejsca zameldowania"
    a od "miejsca pobytu"... :)
    Znaczy: "nie dopełniono obowiązku meldunkowego bo UM nie zgodził
    się na zamieszkiwanie na hali fabrycznej, mimo iż był to stan
    faktyczny" ;>
    BTW: chyba ustawodawca powinien znowu użyć takiego kółka z napisem
    "tu przywalić", propagowanego jako "środek antystresowy" ;)
    To a propo zapisku w nowej ustawie: "na takich samych zasadach jak
    obywatele polscy", przy jednoczenym *pozwoleniu* na to aby obywatele
    niepolscy mogli zarejestrować DG "według głównego miejsca wykonywania
    tej działalnoœci".
    Przecież jak dla mnie to jest NIERÓWNOŚĆ właśnie.
    Namiary: Dz. U. Nr 173 z dnia 06.08.2004 r. poz. 1807, tytuł:
    "Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalnoœci gospodarczej"
    Tekst "na równych prawach" jest w art. 6.1 :)
    IMHO również zapis art. 13.3 łamie "równość zasad" - po prostu zapis
    art. 6.1 zawierający słowo "każdy" jest nieporozumieniem :(

    pozdrowienia, Gotfryd