  • Data: 2002-07-11 10:56:38
    Temat: Re: Jakie mam prawa - nieznosny siasiad cz.2
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek wrote:

    > Ktory sad moze oceniac poziom halasu i przekroczenia norm halasu na
    > podstawie oswiadczen swiadkow ?

    Wcale nie musi oceniać poziomu hałasu. Nie ma np. miernika chamstwa. Sąd
    nie musi odnosić się do norm hałasowych.

    > ITB pomiarow natezenia infradzwiekow nie prowadzi.
    Infradźwięki nie mają tu nic do rzeczy.

    > Idz na policje i znajdz mi policjanta, poza laboratorium
    > kryminalistyki KGP ktory wie jak mierzyc ciagle poziom natezenia
    > halasu infradzwiekow, ma odpowiedni sprzet i przedstawiajac notatke
    > sluzbowa w sadzie, wygra sprawe .

    Na szczęście tego nie musi robić i co z tymi infradźwuiękami?

    > To ma najwiecej do rzeczy. Gdyz poziomy natezenia halasu w osiedlach
    > mieszkaniowych reguluja obowiazujace normy halasu okreslane rowniez
    > dyrektywami UE.

    A w jakich to normach dotyczących "hałasu w osiedlach" występuje
    natężenie dźwięku?

    >I o ile normy dla zakladow przemyslowych i metody
    > pomiaru sa znane, to brak jest skutecznych uregulowan normatywnych i
    > prawnych, jak i czym mierzyc natezenie halasu na soeidlu
    > mieszkaniowym, w mieszkaniu itp.

    No trzeba się na coś zdecydować, zlbo normy, albo ich brak. A w UE to
    jeszcze nie jesteśmy.

    > Poczytaj materialy Ministerstwa Ochrony Srodowiska, ktore juz tutaj
    > wielokrotnie cytowalem.

    Znam je dobrze i co więcej rozumiem co tam jest napisane.

    > Istotna na osiedlach mieszkaniowych jest skumulowana dawka
    > promieniowania akustycznego i czas ekspozycji. Poniewaz pomiary sa
    > prowadzone chwilowo, to podstawowa istota badania, jaka jest czas
    > ekspozycji, zostaje zaniechana i zlekcewazona.

    Jak się już robi pomiary, to właśnie jest odwrotnie niż piszesz i
    dlatego trudno wykazać przekroczenie norm.

    Ten "wykład" o infradźwiękach przypomina mi zajęcia z wojskowego
    szkolenia studentów, gdzie usłyszałem rewelacyjne informacje o tajnej
    "broni infradźwiękowej zwanej też ultradźwiękową".
    Piotr