  • Data: 2010-12-02 15:21:02
    Temat: Re: Jaka umowa?
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Czekaj... Jeśli umowa brzmiałaby, że XY ma wykonać, to, co wyżej do końca
    > 2013 roku, to może to być dzieło?

    To zależy :)
    Jeśli np. najpierw kilka miesięcy ta osoba będzie robić porządek w szafach
    (w celu doprowadzenia do określonego stanu), potem kilka miesięcy poświęci
    na pometkowanie określonych towarów, potem z kolei sporządzi wystrój wnętrza
    i tak dalej, to dlaczego nie? Może też oczywiście robić te czynności na
    przemian, ale chodzi o efekt końcowy.
    Ale jeśli to będzie regularne sprzątanie szaf, bo się ciągle brudzą i
    metkowanie coraz to kolejnych towarów (zauważ, że piszę o czynności
    niedokonanej), to już nie bardzo.
    Co innego oznacza "sporządzenie [konkretnych] raportów ABC" a co innego
    "sporządzanie [wielu] raportów ABC".
    Więc tutaj może być "sprzątnięcie [konkretnej] szafy i pometkowanie
    [konkretnych] towarów" ale "sprzątanie szaf i metkowanie towarów" już nie
    koniecznie. Innymi słowy umowa o dzieło to umowa rezultatu, a umowa zlecenie
    to umowa starannego działania.

    Ale skoro piszesz, że w grę wchodzi raczej druga opcja, to bezpieczniej
    byłoby zawrzeć umowę zlecenie,

    > Właśnie o to mi chodziło. O tą zbędną papierologię.

    No więc tutaj nie ma faktycznie.
    Przy umowach cywilno-prawnych jest tylko umowa, a obowiązuje kodeks cywilny.