    From: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Date: Mon, 15 Sep 2003 15:44:16 +0200
    Sender: Artur Górniak <j...@j...informatik.tu-cottbus.de>

    Leszek <l...@p...fm> wrote:
    > Nie.Nie zapominam. Dzi?ki ukaraniu rowerzysta Xem bedzie by? mo?e patrzy? na
    > znaki drogowe.
    raczej nabierze poczucie braku sprawiedliwości i powybija szyby
    w komisariacie żeby "odrobić" sobie straty materialne.

    domyślam się, że wiedza prawna jest...
    ale wątpie w wiedzę socjologiczno psychologiczną..
    prosiłbym więc darować sobie wszelkie spekulacje o tym co też rowerzysta
    wyniesie z takiego spotkania..

    szczególnie, że śmierdzi mi to po prostu poparciem wyłudzania pieniędzy
    z użyciem nadinterpretacji kodeksu.

    mało jeżdże samochodami ale zdażyło mi się zetknąć z "rajdowcami" i
    jakoś wątpie w ich korelację z wcześniejszym płaceniem mandatów policji
    za jazdę zbyt wolno po deptakach.

    na dodatek problemów z przepisami łatwo byłoby uniknąć eliminując
    czynnik ludzki, wprowadzając ostatnio gdzieś opisywany system GPS
    i inne pasywne sposoby weryfikacji stylu jazdy kierowców

    nie ma się co oszukiwać.
    danie kolejnych sumarycznie milionów tym, którzy mają chronić do
    zwiększania bezpieczeństwa jakoś nie wydaje mi się żeby prowadziło.

    sam nawet nie miałem ochoty próbować rozmawiać z policją gdy w pociągu
    rąbneli mi portfel. zresztą 50zł to nie tak dużo gdy złodziej dokumenty
    i karty zostawił, a jeszcze bym usłyszał, że sam sobie jestem winny bo
    przysnąłem jadąc kolejny raz nocą.

    Artur Górniak