    From: "Leszek" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Date: Mon, 15 Sep 2003 13:50:48 +0200

    Użytkownik "Xem" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bk44ea$9dp$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Po pierwsze, nie wiem czy moje zachowanie bylo aroganckie. Pozwloilem
    sobie
    > na pare zlosliwosci, na poczatku zatrzymania i to bez watpliowsci mialo
    > wplyw na wysokosc mandatu.

    Po popełnieniu wykroczenia trzeba było wykazać skruchę a nie złośliwość.

    >Wiec to ja bylem tylko aragoncki a policjanci byli swieci i wykonowlai
    swoje obowiazki.

    Czy ja tak mówiłem? Ale to Ty a nie oni popełnili wykroczenie. I to Ty
    poniesiesz tego konsekwencje.Po to człowiek ma rozum aby umiał dostosować
    swoje zachowanie do położenia (i do zasobności portfela).

    > Co do kwestii zakazu. Nie jestem pewny , ale to jest wielka przestrzen
    > wwylaczona z ruchu (i od zawsze tam jezdzili rowerzysci), i podejrzewam ze
    > przed wjazdem jest tak zakaz wjazdu wszelkich pojazdow (wiec podejrzewam
    ze
    > 200 zl stad sie wzielo).

    Po prostu jeździsz tak jak większość rowerzystów.Znaki i przepisy masz
    gdzieś.A mandat wg.taryfikatora za złamanie zakazu ruchu wynosi do 500 zl
    wg.uznania policjanta a ten Twoje zachowanie bierze zgodnie z przepisami pod
    uwagę przy wymierzaniu kary.

    > Tylko uwazam zde kara byka nieadekwatna.

    Czy wszyscy rowerzyści są tam tak karani?? Pewnie nie bo umieją się zachować
    po zatrzymaniu (wystarczy ździebko pokory). Życie Cię jeszcze tego nauczy .

    >Jechalem bardzo powoli (5km/h) w promieniu 20 m nie bylo ludzi.

    No.. to prawie pustynia;)

    > Policjantow widzilem bo szli przedemna, ale

    ..znaków nie widziałem;)

    > po prostu nie podejrzewalem ze sa takimi sluzbistami.

    Policjant ma obowiązek reagować na wykroczenia.Za to płacę podatki.

    > A 200 zl to dostaja ludzie , ktorzy popelniaja wykroczenia zagrazjaca
    innym.

    Przejrzyj taryfikator.Gdyby jakiś pieszy został potrącony przez ciebie to
    dowiedział bys się jaka jest kara za spowodowanie zagrożenia.

    >Ale pan Leszek powiez ze to na pewno normalne.

    Nie.Nie powiem. Ale normalne jest że po rozpoczęciu kontroli i Twojej
    aroganckiej reakcji inaczej postąpić nie mogli.Musieli sprawę ciągnąć do
    końca.

    > Tylko nie lubie postrzegania swiata czarnobialo,

    I to Twoje nielubienie prawa jest i pewnie jeszcze jakiś czas będzie źródłem
    Twoich problemów.

    --
    Pozdr
    Leszek