  • Data: 2011-05-23 16:34:45
    Temat: Re: Jak zmusić GUS do spisania mnie?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.05.2011 18:16, Alek pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > Jakie by nie było - to nie jest istotne. Ślązacy, Kaszubi, Kurpie i kto
    > tam jeszcze są polskimi obywatelami jak wszyscy pozostali. A kim prócz
    > tego się czują to ich prywatna sprawa, dla państwa to powinno być
    > absolutnie neutralne.

    Nie, bo państwo może ustalać pewne dla tych grup etnicznych modyfikacje,
    jak choćby edukacja regionalna w szkołach, jak uznawanie lokalnych
    dialektów, jak np. kaszubski czy śląski, jak kulturowe wspieranie np. w
    dziedzinie kultury i sztuki. Jak np. podział podatków, żeby wszystkiego
    warsiawka nie zjadała.

    Poza tym, mniejszości narodowe mają swoje prawa mniejszościowe, więc
    warto ustalić ilu jest np. Niemców, ilu Turków, ilu Romów....

    > A naukowcy dla swoich potrzeb badają takie sprawy
    > za promil tej kasy która idzie na spis.

    Ale spis to nie tylko narodowość

    > No, jakby trafił na ciebie to wątpię czy w godzinę sie wyrobi.

    Takie osobiste dopierdzielanie to ci sprawia jakąś psychiczną radość,
    czy tak odruchowo pierdolisz z przyzwyczajenia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek