  • Data: 2011-05-23 19:54:06
    Temat: Re: Jak zmusić GUS do spisania mnie?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Nie, bo państwo może ustalać pewne dla tych grup etnicznych
    > modyfikacje,
    > jak choćby edukacja regionalna w szkołach, jak uznawanie lokalnych
    > dialektów, jak np. kaszubski czy śląski, jak kulturowe wspieranie
    > np. w
    > dziedzinie kultury i sztuki.

    Państwo nie powinno się w takie klocki bawić.
    Zresztą jak jest kasa "na kulturę" to w zależności od regionu
    wspierana jest taka kultura jaka tam faktycznie występuje, więc i tak
    nie potrzeba tym specjalnie administrować.

    > Jak np. podział podatków, żeby wszystkiego
    > warsiawka nie zjadała.

    O, to mamy narodowość warsiawską i narodowość prowincjonalną?

    > Poza tym, mniejszości narodowe mają swoje prawa mniejszościowe, więc
    > warto ustalić ilu jest np. Niemców, ilu Turków, ilu Romów....

    Zlikwidować "prawa mniejszościowe" i po kłopocie, niczego nie trzeba
    ustalać i liczyć. Wszystkie grupy i grupki mają prawo się zrzeszać i
    niech się też same finansują, państwu nic do tego.

    > Ale spis to nie tylko narodowość

    Spis obejmuje dwa rodzaje danych: te które państwo już ma i te których
    nie potrzebuje. A zatem spis jest zbędny.

    Poczytaj swoje posty.