  • 11. Data: 2003-12-11 20:09:18
    Temat: Re: Jak zdobyć adres zamieszkania dłużnika - wspólnika spółki?
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) kam w wiadomości <3...@X...onet.plX>
    powiedział(a) co następuje:

    > Tu chyba nietrudno byłoby wykazać interes prawny, czy co tam jest potrzebne.

    Ale to nie system pesel - dane w tym systemie są znacznie bardziej
    szczegółowe i ma do nich dostęp np. policja.
    To raz, a dwa, że IMHO uważam, że ten przepis ustawy o ewidencji bodajże
    jest niekonstytucyjny. I bodajże niewykonywany.
    Prowadzącego działalność szukaj w odpowiednich spisach, osoby fizycznej
    w książce telefonicznej.

    --
    Olgierd
    "Dynamit Nobla i Nagroda Nobla są dwiema stronami tego samego faktu, jak

  • 12. Data: 2003-12-11 20:42:02
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Olgierd wrote:
    > Ale to nie system pesel - dane w tym systemie są znacznie bardziej
    > szczegółowe i ma do nich dostęp np. policja.

    Czy ja wiem czy bardziej szczegółowe... Z ustawy wynikałoby, że w
    zbiorze meldunkowym i zbiorze PESEL są te same dane (w PESEL jeszcze
    informacja o akcie zgonu). A informacja jest właśnie z PESEL, bo to w
    przeciwieństwie do zbiorów meldunkowych jest system ogólnokrajowy.

> [...]
    > jest niekonstytucyjny. I bodajże niewykonywany.
    > Prowadzącego działalność szukaj w odpowiednich spisach, osoby fizycznej

    A niby dlaczego niekonstytucyjny? Niewykonywany?

    A tak w ogóle to komornik nie powinien sam uzyskać tych danych?

    KG

  • 13. Data: 2003-12-11 22:13:21
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości

    > Z pesel możesz dostać,
    > ewentualnie z UG, gdzie zarejestrowali działalność (jeżeli to osoby
    > fizyczne) lub KRS (jeżeli spółka jest osobą prawną.

    Chyba handlowa... :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-12-11 22:21:51
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > prawdopodobnie

    Raczej na 100%

    > można wystąpić ze spółki i ona się rozwiązuje, ale o ile pamiętam,
    > odpwoiedzialnosć za zobowiązani spółki z okresu jej trwania pozostaje.

    SC nie jest podmiotem prawa - nie moze zaciagac zobowiazan. Sa zobowiazania
    wspolnikow.

  • 15. Data: 2003-12-11 22:30:27
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Thu, 11 Dec 2003, Piotr J. wrote:

    > Można, ale gdzieś w przepisach widziałem zastrzeżenie że jeśli
    > ktoś zgadza się na prezentację swojego nazwiska w nazwie spółki
    > to ponosi odpowiedzialność.

    To dotyczy s. komandytowej

    >Nawet jak to jest spółka prawa handlowego (S.A. na przykład).

    A to ciekawe... A ja myslalem ze za zobowiazania spolki SA odpowiada sama
    spolka.

    > Odpowiedzialności to moze nie ponosić wspólnik cichy :)

    Ponosi. Do wysokosci wkladu.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-12-11 23:52:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, NoMAD wrote:
    [...]
    >+ >Nawet jak to jest spółka prawa handlowego (S.A. na przykład).
    >+
    >+ A to ciekawe... A ja myslalem ze za zobowiazania spolki SA odpowiada sama
    >+ spolka.

    Nie mam zdrowia szukać, być może sekwencja jak wyżej dotyczy
    również S.A.-komandytowej :) i z tego mi została informacja
    w cache (moim osobistym !).

    >+ > Odpowiedzialności to moze nie ponosić wspólnik cichy :)
    >+
    >+ Ponosi. Do wysokosci wkladu.

    A tam, to nie jest odpowiedzialność tylko wkalkulowana strata :)

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie - Gotfryd

  • 17. Data: 2003-12-11 23:58:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, marcin wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+
    >+ > AFAIK *mogą* być w KRS. To że nie muszą (i mało komu się chce)
    >+ > być w KRS nie znaczy że ich tam nie ma :)
    >+
    >+ osoba fizyczna w KRS?
    >+
    >+ jak?

    Normalnie.
    Od 1.I.2004 miało być w ogóle "obowiązkowo", nie pamietam
    czy i jaki akt (wiem że była ustawa "w toku prac Sejmu")
    przedłużyła *zwolnienie* od obowiązku wpisu do KRS :)

    Zacięta dyskusja w której zostałem obetenegowany, że
    pozwalam sobie na podważania *istniejącego* w momencie
    dyskusji stanu prawnego :) iż wpis do KRS jest obowiązkowy
    a "przedłużenia zwolnienia" po 1.I.2004 jeszcze nie ma
    (mimo że "wszyscy wiedzieli" że będzie - właśnie dlatego
    że w Sejmie było "w toku prac") jest do wglądu (AFAIR
    z zapodaniem "podstaw") w archiwach grupy .podatki :)

    >+ mnie katowicka informacja krs powiedziała, że jak złożę wniosek o wpis
    >+ mej firmy do krs, to go odrzucą.

    Hm... "Podstawę" podali ?

    >+ co masz na myśli?

    "normalny" wpis. Zeznaję że ja mam w EDG (1.os.DG OF) więc
    za przykład służyć nie mogę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)