  • 21. Data: 2009-07-10 11:54:36
    Temat: Re: Jak wyglądawynajęcie i praca radcy prawnego?
    Od: r...@m...com

    > Myślisz, że każdy kto chce może sobie "wziąć" radcę z urzędu?

    A w czym problem? pisze się wniosek o przydzielenie radcy z urzędu,
    odpowiednio motywuje uszczerbek finansowy dla rodziny w przypadku normalnych
    kosztów adwokackich i tyle.

    Po co dawać się oskubać z ostatnich pieniędzy bogatszym od siebie?

  • 22. Data: 2009-07-10 12:13:26
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    r...@m...com pisze:

    > A w czym problem? pisze się wniosek o przydzielenie radcy z urzędu,
    > odpowiednio motywuje uszczerbek finansowy dla rodziny w przypadku normalnych
    > kosztów adwokackich i tyle.

    W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z
    kosztów sądowych a do tego trzeba złożyć np. oświadczenie o stanie
    rodzinnym i majątkowym, dochodach i źródłach dochodów. Oświadczenie
    składasz pod groźbą odpowiedzialności karnej. Poza tym - z punku
    widzenia adwokata/radcy z urzędu - lepiej jest przegrać proces gdyż
    należne pieniądze otrzyma szybciej.W przypadku wygranej musi czekać na
    wynik postępowania egzekucyjnego. Tak więc jeśli dostaniesz
    adwokata/radcę z urzędu któremu nie będzie zależało na Twojej wygranej
    (żeby szybciej dostać wynagrodzenie), to pomimo zwolnienia z kosztów
    sądowych zabulisz jeszcze koszty należne adwokatowi/radcy swojego
    zwycięskiego przeciwnika.

  • 23. Data: 2009-07-10 12:20:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z
    > kosztów sądowych

    Nie musi. Tak było dawno temu.

    --
    @2009 Johnson

  • 24. Data: 2009-07-10 12:20:37
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    wombi pisze:

    > W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z
    > kosztów sądowych

    To już nieprawda

    a do tego trzeba złożyć np. oświadczenie o stanie
    > rodzinnym i majątkowym, dochodach i źródłach dochodów. Oświadczenie
    > składasz pod groźbą odpowiedzialności karnej.

    a to jest prawda

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 25. Data: 2009-07-10 12:33:18
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Johnson pisze:

    > Nie musi. Tak było dawno temu.

    Szybko Ci czas leci. Tak było do ubiegłego roku :)

  • 26. Data: 2009-07-10 12:35:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wcale nie muszę. I nikt mnie nie zmusi. Tylko ze ja takich umów z
    > mechanikami nie zawieram.

    Nie zawierasz, bo sa tacy, ktorzy oferuja inne warunki i nie ma korporacji
    mechanikow "starannych", ktorzy uniemozliwialiby pracy mechanikom
    "efektywnym" i nazywaliby ich zasady "nieetycznymi" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 27. Data: 2009-07-10 12:35:39
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Johnson pisze:

    > Nie musi. Tak było dawno temu.

    Fakt. Przeoczyłem wyrok TK z dnia 16 czerwca 2008 r., sygn. akt P 37/07.
    No ale żeby to było znowu tak dawno temu ;) .

  • 28. Data: 2009-07-10 13:18:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wombi wrote:

    > Ciekawe jaką miałbyś minę gdyby Twój pracodawca powiedział Ci np. "Panie
    > Rafale! Od dzisiaj dostaje Pan wypłatę tylko w przypadku przez firmę x
    > szt. towaru".

    Ale prawnik nie jest zatrudniany przed delikwenta na etat!!!
    To tak jakbyś sobie fachowca od kafalek do domu zaprosił a ten ci
    walnął, że bierze 100 zł na godzinę, a nie za metr połozonych kafelek.

  • 29. Data: 2009-07-10 13:26:05
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    witek pisze:
    > Ale prawnik nie jest zatrudniany przed delikwenta na etat!!!
    > To tak jakbyś sobie fachowca od kafalek do domu zaprosił a ten ci
    > walnął, że bierze 100 zł na godzinę, a nie za metr połozonych kafelek.

    Nie tak.
    Dzieło = osiągnięcie konkretnego rezultatu tj. ułożenie kafelek.
    Zlecenie = staranne działanie tj. staranne napisanie pozwu, pilnowanie
    terminów, aktywne branie udziału w rozprawie, przedstawienie klientowi
    skutków czynności których chce dokonać.

  • 30. Data: 2009-07-10 13:26:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

    > Jeslize jest tak jak mowisz, to pewnie wszyscy i tak pojda do tych
    > "starannych". Ale moze sie jednak mylisz.

    Wystarczy przyjrzec sie systemowi prawniczemu w USA.
    Czesc spraw idzie właśnie na procent od wygranej.

    Większość nie i jest płatnych za godzinę pracy, ale szczególnie te o
    odszkodowania idą na procent. maksymalnie 30% dla prawnika.
    Powody zwykle są dwa: trzeba miec pieniedzy na początek i to niemałych i
    z gory wiadomo, że koszty nie przekroczą zysków.