    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda sytuacja z komornikiem?
    Date: Wed, 20 Oct 2004 15:49:30 +0200

    On Tue, 19 Oct 2004, Czapla wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > Po trzecie, czy do tego potrzebny jest nakaz sądowy, (prawdopodobnie
    >+ > właściciel mieszkania zalega z czynszem za kilka miesięcy)

    wKF: właściciel *czynszu* nie mógł nie płacić. A to
    dlatego że nie mógł go PŁACIĆ ! Sobie ??
    Najwyżej opłaty różniste do których jest zobowiązany...

    [...]
    >+ bo będą same kłopoty. Mam podstawy przypuszczać, że właściciel mieszkania nie
    >+ wynagrodzi potencjalnych strat.

    Dotąd zgoda. Trudno wykazać że to "ich" ruchomości.

    >+ Ponadto, skoro ci ludzie tam faktycznie
    >+ mieszkają to są zobowiązani uczestniczyć w kosztach solidarnie z właścicielem

    Nie krzycz proszę... jaka jest podstawa prawna owej solidarności ?

    Przecież to nie "najemca wspólnie z którym mieszkają" (art. 686..
    688 KC !) !
    Zakładając że pytający NIEPRAWIDŁOWO nazwał czynsz (i NIE chodzi
    o czynsz tylko o opłaty - za wodę, za prąd, na fundusz remontowy itp)
    to... na jakiej podstawie ?
    Właściciel od nich (jeśli nie płacili) - owszem.
    Ale jeśli oni właścicielowi płacili ?
    Dostawcy mogą odciąć media itp. Ale chcieć zapłaty "od kogoś" ??

    >+ cienko to widzę.

    Ich wina że "nie mają umowy" i ruchomości będą zajmowane...
    Ale z właścicielem to komornik sobie IMHO poradzi - przecież wlaściciel
    ma mieszkanie...

    pozdrowienia, Gotfryd