    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda rozprawa w Sądzie o nabycie spadku??
    Date: Tue, 14 Feb 2006 18:51:27 +0100

    Tiger napisał(a):
    > Prawie nie do wygrania, chyba ze sa powazne dowody na niewaznosc testamentu.

    Ale postępowanie przedłuża.

    > Zawsze stosuje sie mase spadkowa w dniu smierci. Nawet jak upowazniony do
    > rachunku bankowego zlodziej ("z rodziny" - lub nawet nie) wyjmie z konta w
    > dniu smierci (juz po smierci) pieniadze, to i tak spadkobiercy beda musieli
    > zaplacic od tego podatek. Takie jest cudne to panstwo, ze trzeba placic
    > podatki za zlodziei...

    Ty o podatku, ja o spadkobiercach - przy wykładni testamentu na
    podstawie art.961 kc trzeba ustalić skład masy spadkowej.

    > Na ogol nie ma sporu, bo wszystkim zalezy na jak najmniejszej wysokosci
    > podatku.

    Tyle że w przypadku stosowania art.961 kc wartość przedmiotów ma wpływ
    na wysokość udziałów w spadku... Więc spór może być.

    > Tak naprawde wiekszosc ludzi nie rozumie, ze najwiecej mozna zyskac,
    > dzialajac w zgodzie i negocjujac wlasny podzial spadku (notarialny), ktory
    > zastapi sprawe dzialowa. Wszelkie spory skutkuja strata wszystkich stron -
    > czasu i pieniedzy.

    Ty o dziale, my o nabyciu spadku :) A tu też może być spór.
    Ale masz rację, lepiej zgodnie - pytanie tylko czy przed sądem czy przed
    notariuszem.

    KG