    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak uzyskać nr księgi wieczystej?
    Date: Wed, 19 Aug 2009 07:28:26 +0200

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 12:05:05 +0200, HANA napisał(a):

    > obreb i nr. dzialki
    > i w dowolnym wydziale ksiag wieczystych za 30 pln
    > masz hipoteke

    Co masz???
    Wiesz co to jest hipoteka???
    Hipoteka to ograniczone prawo rzeczowe na nieruchomości oraz na wybranych
    prawach (własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego,
    własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego, prawo do domu
    jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, wierzytelność zabezpieczona
    hipotecznie), służące zabezpieczeniu oznaczonej wierzytelności, na mocy
    którego wierzyciel może dochodzić zaspokojenia z nieruchomości, z
    pierwszeństwem przed wierzycielami osobistymi każdoczesnego właściciela
    nieruchomości.