    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 8 May 2013 21:37:20 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jak ugryźć Solidny Dom?
    <kmbu8e$snp$1@node1.news.atman.pl> <kmbvdf$ok1$1@dont-email.me>
    <5189e6a1$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    <5189ec1b$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <5189edd3$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <5189f5a1$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <5189fdc3$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <5189fffe$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305080954390.3900@quad>
    <518a1590$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305081734430.896@quad>
    <518a8dd2$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>

    On Wed, 8 May 2013, m wrote:

> [...]
    > temperatura wzrośnie powyżej iluśtam, to tyle a tyle litrów wody do
    > dyspozycji.
    >
    > Pracodawca, zatrudnia pracownika za 800zł brutto na pół etatu oraz dodatkowo
    > wynagradza go w kwocie 1000zł brutto za to że:
    > - nie będzie dochodził zapłaty za nadgodziny,
    > - nie będzie egzekwować dopuszczalnego maksymalnego udźwigu ramion,
    > - nie będzie się dopominał wody która mu przysługuje
    > itd...
    >
    > Pracownik po jakimś czasie się zaczyna dopominać, pracodawca każe mu zwrócić
    > 1000zł * N (gdzie N>=1, do inwencji tworzącego umowę).

    Zaliczy 1000 zł na należne nadgodziny i odszkodowanie za naruszanie
    warunków pracy.
    Jakby kto pytał, nie bez powodu w przykładzie zapodałem stosowne
    proporcje stosownie do praw przenaszalnych i "nieskutecznych" :),
    stanowczo protestuję przeciwko powoływaniu tak niskich kwot
    w przykładach :P, to ma być tyle że "ma starczyć" :D

    > Dlaczego sąd miałby zrobić coś innego z umową w której mamy tak samo
    > wynagrodzenie i zobowiązanie się do niedochodzenia własnych niezbywalnych
    > uprawnień?

    Dlatego, że pracodawca nie może "oddać" wykonanej pracy,
    pracy którą pracownik PRZEKAZAŁ (nieodwołalnie), w rachubę
    wchodzi wyłącznie odszkodowanie, a w naszym przykładzie
    autor żąda "zwrotu" nieskutecznie udzielonego prawa,
    więc powinien zwrócić to co bezpodstawnie uzyskał.
    Oczywiście możliwość, że część uzyskanej kwoty zostałaby
    policzona do roli odszkodowania wykluczać nie należy,
    ale w sumie odszkodowanie za co - za to że autor CHCIAŁ
    wydać anonimowo? Za to mu się nie należy NIC!
    Za to że TERAZ już nie chce nie musi oczywiście NIC
    zapłacić... i nic oddawać :D - ale bezpodstawnie wzięte
    pieniądze chyba jednak powinien zwrócić :)
    (zwracam uwagę, że za "przekazanie praw mająkowych"
    DOSTAŁ wynagrodzenie!)

    Osobna sprawa, że jakby o czymś takim dowiedział się
    kumaty urzędnik skarbówki to na 99,98% przyłapałby strony
    na naruszeniu przepisu i łupnął obustronnie decyzją :>
    ("nieskuteczny" wydatek nie jest kosztem uzyskania,
    a prawa osobiste nie upoważniają do liczenia 50% KUP,
    zaś na 99,98% taki stan miałby miejsce :D)

    pzdr, Gotfryd