    From: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z utworami muzyki klasycznej?
    Date: Tue, 3 Sep 2002 17:45:19 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@158.75.30.154

    Użytkownik "Mumin" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:al26vm$606$1@news.tpi.pl...
    > Pod względem praw autorskich oczywiście.
    > Rozumiem, że ktoś to wykonuje (szacyuneczek dla nich)
    > i dlatego chciałem się dowiedzieć czy
    > muszę ich poinformować, że wykorzystuję czy coś
    > takiego?
    > Jeśli chodzi o wykorzystanie to jest to
    > wstawienie do mojej animacji, która nie
    > jest produktem komercyjnym

    Jeśli chodzi wykorzystanie nut, które sam odegrasz (lub karta MIDI Twojego
    komputera) - to postaraj się, aby autor utworu dostatecznie długo był
    nieżywy.

    Natomiast wykonania orkiestr są tak samo chronione jak utwory, które
    wyśpiewują (wydzierają się na koncertach) zespoły pop i innych gatunków
    muzyki.

    Jeśli animacje zamierzasz pokazywać cioci i wujkowi na imieninach, to nie
    masz się co przejmować. Jeśli chcesz to upublicznić - niestety wszystkie
    wymagania prawa musisz spełnić (aczkolwiek zastrzegając, że "do celów
    niekomercyjnych" masz szansę, ale tylko szansę, dostać pozwolenie za free)

    Dominik Jan Domin