    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 11 Aug 2014 10:15:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jak to jest z urlopami?

    On Sun, 10 Aug 2014, Stokrotka wrote:

    > Na ile dni pszed pszymusowym urlopem dokument musi być dostarczony
    > pracownikowi?

    Nie mam pojęcia, bo to pewnie "zasady ogólne" z prawa cywilnego, czyli
    okazja do sporu w takim samym zakresie jak przy pojęciu "niezwłocznie",
    druga strona medalu jest zaś taka, że pracownik RÓWNIEŻ wie, że ma
    zaległy urlop, więc jak chciałby później czegoś dochodzić przez sądem,
    to całkiem zasadne byłoby pytanie "a co pan zrobił w celu uzgodnienia
    z pracodawcą terminu urlopu".
    IMO, idąc dalej:

    > A jak zaległego za zeszły rok urlopu będzie tylko 3 dni (razem np 29) to czy
    > pracodawca może od 1 października nie wpuścić pracownika do firmy pszez 3 dni

    IMO może już to zrobić przez trzy ostatnie dni robocze września.
    Czyli jeśli wrzesień nie kończy się "weekendowo", to 28.IX pracownik
    napotyka szlaban. 28,29 i 30 ma urlop.
    "należy pracownikowi udzielić najpóŸniej do dnia 30 wrzeœnia
    następnego roku" (to z ustawy). No to udziela.

    > i zmniejszyć mu wymiar urlopu w dniu 3 października do 26 dni ?

    Nie ma żadnego "zmniejszania wymiaru", po prostu pracownik JEST NA
    URLOPIE i do WYKORZYSTUJE.
    A pracodawca go "udziela", bo ustawa 'nakazuje udzielić'.

    pzdr, Gotfryd