    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z przedawnieniem odsetek?
    Date: Mon, 07 Dec 2009 14:28:21 +0100

    Olgierd pisze:

    > Zdecydowanie 3-letni okres przedawnienia.

    Kolejne orzeczenia do skomentowania: odsetki przedawniają się po 2
    latach, jeśli należność główna nie została spłacona, lub po 2 latach,
    jeśli należność główna nie została spłacona:

    SN V CK 655/04
    "roszczenie o odsetki przedawnia się najpóźniej z chwilą przedawnienia
    roszczenia głównego. Pogląd ten dotyczy sytuacji, kiedy roszczenie
    główne uległo przedawnieniu, nie znajduje natomiast zastosowania do
    takich stanów, w których roszczenie główne wygasło przed upływem terminu
    przedawnienia, na przykład na skutek wykonania"

    III CK 619/04
    "w przypadku gdy roszczenie główne wygasło na skutek jego zapłaty przed
    upływem terminu przedawnienia, do przedawnienia roszczeń o odsetki za
    opóźnienie w spełnieniu świadczenia głównego stosuje się ustanowiony
    przez art. 118kc dla roszczeń o świadczenia okresowe trzyletni termin
    przedawnienia także wtedy, gdy termin przedawnienia roszczenia głównego
    już upłynął."

    --
    Liwiusz