  • From: Marian Stopa <s...@p...home.pl>
    Subject: Re: Jak to jest z patentami... ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 10 Apr 2006 10:38:59 +0200

    Dnia Mon, 10 Apr 2006 00:29:44 +0200, Tomasz S napisał(a):

    > Witam.
    > Przegladajac baze danych na http://www.uprp.pl/ mozna natknac sie na takie
    > wynalazki jak korkociag, stojak do malej tablicy (sztaluga), czy tez lejek
    > papierowy.... no powiedzcie mi prosze, czy jesli takie cuda sa opatentowane,
    > to znaczy ze ja nie moge sobie otworzyc produkcji tekturowych lejkow, ani
    > sztalug bo kots wpadl na genialny pomysl opatentowania tego wynalazku?
    Sciagnij sobie biuletyny z tej strony, tam masz skrot patentu, czyli
    schemat i czym jest znamienny dany wynalazek.
    Wszystko co masz po slowach 'znamienny tym' jest zastrzezeniam patentowym,
    czy jak to sie tam nazywalo, czyli to bedzie podlegac ochronie, jesli
    chcialbys obejsc patent to wystarczy ze zmienisz jedna rzecz z tego
    zastrzezenia. Dlatego tsak wazne jest zeby wiedziec jak to napisac, jesli
    wynajdziesz cos genialnego, a zrobisz opis w ktorym np. napiszesz ze jakas
    tam srubka ma byc koloru zielonego, to wystarczy ze ktos zmieni kolor tej
    srubki, a reszte wykona identycznie i wedlug prawa nie narusza to patentu.
    W taki sposob wielu ludzi wtopilo i bedzie wtapiac...

    --
    stopczyk