  • 41. Data: 2007-11-05 22:29:38
    Temat: Re: Jak sprawdzi do kogo nale y strona www
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    > Przypadkowość nie ma nic do rzeczy :)

    Ale czy jest przepis, który zabrania fotografować ludzi na ulicy?
    Bo zdaje się, że takie ograniczenia istnieją, ale tylko jako
    ograniczenia czysto etyczne.

    Inna sprawa to gromadzenie zdjęć, które może podpadać pod ochronę
    danych osobowych (wizerunek jako dane umożliwiające jednoznaczne
    zidentyfikowanie osoby).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 42. Data: 2007-11-06 00:22:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > mvoicem <m...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Zdaje się, że jedynie przed rozpowszechnianiem takich zdjęć.

    A o czym niby ja piszę?

    p. m.

  • 43. Data: 2007-11-06 07:45:20
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Jest rozróżnienie pomiędzy autorskimi prawami majątkowymi i autorskimi
    > prawami osobistymi. Na myśli miałem właściciela, czyli tego, do kogo
    > należą autorskie prawa majątkowe. Autorem jest ten, do kogo należą
    > osobiste prawa autorskie.

    Czyli utwór nie ma właściciela. CBDO. Z utworem skojarzone są pewne
    prawa (i nie ma wśród nich prawa własności!), które przysługują
    niektórym osobom.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 44. Data: 2007-11-06 07:51:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Ja przyjąłem, że omawiana strona WWW stanowi utwór a pytającemu chodzi
    > o właściciela autorskich praw majątkowych do tego utworu.

    Jak mówiłem - nie da się tego sprawdzić. A pytającemu chodzi o to, kto
    odpowiada za naruszenie jego praw. Wcale nie musi to być ten komu
    przysługują majątkowe PA. Również nie musi to być abonent domeny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 45. Data: 2007-11-06 07:51:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    o`rety wrote:

    > ok, sprawdziliśmy kto jest właścicielem danej domeny/adresu www pod
    > którym znajdują się materiały nas interesujące :)
    > (wiem, nie znam się na tym)

    Nie pomyśl sobie że Cię dręczę, ale domena też nie jest rzeczą, i nie ma
    właściciela. Osoba którą ustaliłeś prawdopodobnie jest tylko osobą na
    której rzecz świadczona jest usługa utrzymania nazwy domeny. Tylko że ta
    osoba wcale nie musi być właściwą do wysunięcia żądań o zaprzestanie
    naruszania Twoich praw.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 46. Data: 2007-11-06 08:24:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 06 Nov 2007 08:45:20 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Czyli utwór nie ma właściciela. CBDO. Z utworem skojarzone są pewne
    > prawa (i nie ma wśród nich prawa własności!), które przysługują
    > niektórym osobom.

    Ale egzemplarz utworu może mieć właściciela, oryginał utworu może mieć
    właściciela (art. 6 ust. 1 pkt 7 pr.aut.).
    Natomiast nie miałeś racji pisząc wczoraj wieczorem, iż to co widać w
    przeglądarce to egzemplarz utworu. W przypadku pola eksploatacji, o
    którym traktuje art. 50 pkt 3 pr.aut. nie ma mowy o tym co jest w pkt 1.

    Jeśli sobie nagrasz htmla na płytkę to owszem, będą egzemplarze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 47. Data: 2007-11-06 11:06:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Czyli utwór nie ma właściciela. CBDO.

    Ma właściciela autorskich praw majątkowych. Przyjąłem, że kiedy
    o'rety napisał 'właściciel' chodziło mu właśnie o właściciela
    autorskich praw majątkowych do utworu.

    > Z utworem skojarzone są pewne prawa (i nie ma wśród nich prawa
    > własności!), które przysługują niektórym osobom.

    Niekoniecznie osobom. Autorskie prawa majątkowe do programów GNU
    należą do organizacji FSF. Jeśli chodzi o prawo własności, to pewnie
    masz rację. W końcu właściciel autorskich praw majątkowych -- o ile
    nie jest również właścicielem osobistych praw autorskich do utworu --
    nie może dysponować utworem w zupełnie dowolny sposób, więc nie jest
    to własność w klasycznym tego słowa znaczeniu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 48. Data: 2007-11-06 12:15:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > A o czym niby ja piszę?

    Chodzi o to, że sytuacja, kiedy podchodzi do nas fotograf, robi fotę
    i odchodzi bez słowa jest -- o ile wiem -- jak najbardziej w porządku,
    jeśli chodzi o prawo i przepisy.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 49. Data: 2007-11-06 14:52:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Chodzi o to, że sytuacja, kiedy podchodzi do nas fotograf, robi fotę
    > i odchodzi bez słowa jest -- o ile wiem -- jak najbardziej w porządku,
    > jeśli chodzi o prawo i przepisy.

    Tyle że ja się odniosłem do lekko innej sytuacji: podchodzi fotograf, robi
    fotę, odchodzi bez słowa, a potem napotykasz na swoją podobiznę z
    podpisem .... zresztą, po prostu przeczytaj zacytowany tekst :).

    p. m.

  • 50. Data: 2007-11-06 18:58:26
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Ma właściciela autorskich praw majątkowych. Przyjąłem, że kiedy
    > o'rety napisał 'właściciel' chodziło mu właśnie o właściciela
    > autorskich praw majątkowych do utworu.

    Tego się właśnie czepiam. Uważasz, że w tym przypadku to nie właściciel
    autorskich praw osobistych do utworu (czyli *autor strony*) jest
    odpowiedzialny za umieszczenie tam zdjęć które naruszają czyjeś prawa?

    Inaczej mówiąc, kogo pozwać: autora, właściciela majątkowych PA, czy
    kogoś innego (np. właściciela serwera - chyba byłby on kimś na kształt
    wydawcy)?

    > Niekoniecznie osobom. Autorskie prawa majątkowe do programów GNU
    > należą do organizacji FSF.

    Czyli osobie. Tyle że prawnej ;)

> [...]
    > nie może dysponować utworem w zupełnie dowolny sposób, więc nie jest
    > to własność w klasycznym tego słowa znaczeniu.

    Dokładnie tak. Nie może on dysponować utworem jak autor.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak