  • Data: 2005-05-08 17:57:24
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed kredytami rodziców?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    NajwertS. napisał(a):
    > a jak i gdzie to zrobić/ogłosić?
    > notarialnie?
    > w sądzie? w prasie? - wiem, troche cynicznie z tą parsą, ale chcialbym
    > wiedzieć, jaka jest droga/procedura, by przyjąć spadek z dobrodziejstwem
    > inwentarza

    Art. 640 kpc
    § 1.Oświadczenie o prostym przyjęciu spadku lub z dobrodziejstwem
    inwentarza albo o odrzuceniu spadku może być złożone przed notariuszem
    lub w sądzie rejonowym, w którego okręgu znajduje się miejsce
    zamieszkania lub pobytu składającego oświadczenie. Notariusz lub sąd
    prześle niezwłocznie oświadczenie, wraz z załącznikami, do sądu spadku.
    § 2. Oświadczenia, o których mowa w paragrafie pierwszym, mogą być
    również składane w sądzie spadku w toku postępowania o stwierdzenie praw
    do spadku.

    KG