    From: "PAndy" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie ma predkosc?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 11:39:57 +0200

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    news:1181637402.182963.320580@d30g2000prg.googlegrou
    ps.com...
    On 9 Cze, 18:24, "Anka77" <a...@i...pl> wrote:
    > Inny przypadek.
    > Robotnik pracuje na dachu.
    > Spada na zaparkowany samochód i ginie.
    > Gdyby nie było tak samochodu, to może by przeżył.
    > Samochód był zaparkowany w miejscu niedozwolonym.
    >
    > Czyli sytuacja podobna do opisanej.
    > Właściciele samochodów popełnili wykroczenia w obu
    > przypadkach.
    > Rozumiem, że właściciel samochodu pójdzie do pierdla,
    > bo źle zaparkował samochód?
    >
    > Anka

    Zostawilem calosc Twego wywodu, gdyz niezbedne beda do niego
    odniesienia.
    W podanym przec Ciebie przypadku, jego uwarunkowaniach jaki jest
    niezbedny warunek by robotnik sie zabil?
    1) "Upadek z wysokosci" czy 2) "Upadek z wysokosci na samochod"?
    Z zalozenia wynika, ze gdyby nie bylo samochodu, to "może by przeżył".
    Przyjmuje te zalozenie apriori, nie weryfikujac jego.
    Dalaj przyjmujesz kolejne, ze upadek na samochod jest warunkiem
    niezbednym, by miala miejsce smierc.
    W tak ujetej analogii, ustawienie tam samochodu jest wymagane, by
    smierc miala miejsce.
    Widac tu, ze analogia jest wadliwa, ale idac jej tokiem, "ustawienie
    tam samochodu" daje pewna smierc, zas "brak samochodu" prowadzi do
    wniosku "może by przeżył". Czyli tej smierci nie przesadza!

    Przy tak przedstawionej Twej analogii, ustawienie samochodu w tamtym
    miejscu jest niezbedne by miala miejsce smierc. Zatem mamy tu raczej
    kwestie modelowania analogia..
    Trudno tu przyznac, ze ta analogia jest adekwatna do analizowanej
    sytuacji, bo upadek robotnika na budowie nie jest czyms powszechnym i
    zwyczajnym, co odnoszac te analogie nalezy brac pod uwage.

    Natomiast w opisywanym przypadku przewodnim kierowca swiadomie
    przekracza predkosc, liczac sie z tym ze na przejsciu dla pieszych
    moga byc piesi, co wynika z nazwy tego przejscia. Gdyby przyjac
    inaczej, to za ewidentne skutki przerkoczenia predkosci, jakimi jest
    smierc dwoch osob, nie ponosi on winy....

    Ja zostawiam obie wypowiedzi i mowie ze jestem przekonany ze upadek z
    wysokosci na odksztalcana bryle jaka jest samochod daje wieksze szanse
    przezycia niz upadek na np betonowe, nieodksztalcane podloze na ktorym
    ten samochod moglby byc zaparkowany, pomijam tu juz fakt ze wysokosc
    samochod spowoduje ze robotnik spadnie z "mniejszej" wysokosci, pomijam
    ze amortyzatory, sprezyny, opony czesciowo pochlona energie - wszystko
    to da wieksze szanse przezycia w ywpadku upadku na samochod niz na
    sztywne czy slabodksztalcane podloze.