  • Data: 2007-06-08 18:53:39
    Temat: Re: Jak sie ma predkosc?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 07 Jun 2007 23:32:49 -0700, VoyteG wrote:
    >Ciekawy jestem orzecznictwa w tego typu przypadkach, zwlaszcza brania
    >pod uwage predkosci pojazdu.

    >Czy w takich przypadkach brane jest pod uwage, ze do wypadku doszlo, w
    >wyniku przekroczenia dozwolonej predkosci, czy tez predkosc jest tu
    >bez znaczenia, zas rozpatruje sie, czy pieszy wtargnal-nie wtargnal na
    >jezdnie?

    A nie wiesz ze Temida jest slepa i moze tylko pomacac grubosc
    koperty ? :-)

    Przyklad dzisiejszego orzecznictwa: kierowniczka pijana, wpadla na
    drzewo, pasazer zmarl, uciekla z miejsca zdarzenia choc piechota, wiec
    mozna uznac ze szok .. dwa lata w zawiasach.

    Bo tak pomijajac umiejetnosci adwokata i patrzac zdrowo rozsadkowo -
    pieszych trafil kierowca prawa strona samochodu przy krawezniku,
    czy owszem - prawa strona, ale oni wyszli z lewego kraweznika.
    Kierowca zostawil przed przejsciem 50m sladow hamowania, czy stoi 50m
    za przejsciem "ja uslyszalem huk, nie wiedzialem co sie dzieje, wiec
    lagodnie hamuje".
    Plus opinia bieglego, ktory powinien niejasnosci interpretowac na
    korzysc oskarzonego, innymi slowy jak mu wychodzi 80km/h +/-30, to
    podaje "jechal nie mniej niz 50" .. a i tak moze trafic na sedziego co
    to mlodego dla przykladu surowo ukarze ..

    J.