    From: "Mogo" <s...@...nie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak rozwieść się bez orzekania o winie?
    Date: Fri, 27 Sep 2002 00:34:16 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@modem64.dialup.warszawa.pl

    news:alllhe$dm7$1@absinth.dialog.net.pl...

    Witam, Sandro.
    W odpowiedzi na jeden z postów przytoczyłaś:

    > uzyskanie rozwodu jest dopuszczalne tylko wtedy gdy wystąpił zupełny i
    > trwały rozkład pożycia bez tego ustalenia rozwód nie może być
    > orzeczony...obowiazkiem jest wyjaśnienie przyczyny rozkładu i jakie
    > okoliczności doprowadziły do niego...potrzebne to jest do ustalenia
    > okoliczności niezbędnych dla oceny charakteru i stopnia rozkładu...
    <ciach>

    Jeśli dwoje partnerów nie chce ze sobą być, ale nie sięgnęli dna, czyli stopnia
    wzajemnej nienawiści, wykluczającego "pokojowe współistnienie" (czasami rzeczywiście
    dysponują jednym pokojem :-/ ), trudno jest chyba dowieść owego rozkładu? (jeśli mają
    jedno łóżko i nadal w nim wspólnie śpią, choć już tylko śpią :-))) ) Czemu nie
    wystarczy zgodne oświadczenie woli, jak to ma miejsce przy wstępowaniu w związek?
    (wiem, że tak jest zapisane, ale dlaczego tak? co leżało u logicznych podstaw tak
    sformułowanej zasady, działającej tylko "w jedną stronę"?

    > niedopuszczalne jest orzeczenie rozwodu jeżeli wskutek niego miałoby
    > ucierpieć dobro małoletnich dzieci...tak wiec w takiej sytuacji szczególnie
    > będzie zbadana sytuacja czy nie wpłynie to ujemnie na małoletnie dziecko...

    Czyli dwoje skłóconych ze sobą rodziców, którzy nie otrzymują rozwodu (a co za tym
    idzie, nadal dzielą mieszkanie, prawa etc.), tworzących straszną atmosferę w domu,
    gdzie wychowyje się owo małoletnie dziecko, będące świadkiem ich awantur itp., to
    nie jest sytuacja wpływająca szczególnie niekorzystnie na małoletnich?
    Nie bardzo mogę sobie wyobrazić nieudzielenie rozwodu jako czynnik zapobiegający
    pogorszeniu się sytuację dziecka (zwłaszcza emocjonalnej, czyli najważniejszej).
    Przecież sąd nie może nakazać, aby w domu zapanowała "rodzinna, przesiąknięta
    miłością atmosfera"(!)

    Przepraszam za naiwne pytania, na które - zdaję sobie z tego sprawę - nie można
    udzielić jednoznacznej, akceptowanej przez wszystkich odpowiedzi, ale Twoje
    odpowiedzi w tej materii na różne inne posty dają nadzieję, że może spróbujesz...
    ;-)))

    @-;-- (rózyczka ot tak, na poprawę nastroju)

    Pozdrawiam
    Mogo