    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak postapic
    Date: Thu, 20 Jan 2005 23:33:14 +0100

    Użytkownik "Aleks" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:csno8k$ibu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A jesli np. sasiedzi slyszeli awanture? Policja widzi zniszczoen sprzety
    > itd?

    To wówczas Ty udajesz się do jednostki policji i składasz zawiadomienie o
    ... - czymś tam. Policjant przyjmuje zawiadomienie, przesłuchuje wskazanych
    świadków i w ogóle robi to, co konieczne. Tego patrol podczas interwencji
    nie przeskoczy. Oni przyjechali, by ratować Cię przed atakiem napastnika.
    Skoro atak już przestał grozić, to nie bardzo mają co robić.

    Teraz jest kwestia tego, na ile działania Twojego domownika naruszają prawo.
    To palenie garnków, to jest kwestia celowości. jeśli je celowo niszczy, to
    można by było mu imputować uszkodzenie mienia. No ale garnczek rzadko
    kosztuje ponad 250 zł, więc to z reguły wykroczenie. Sama awantura, no to
    też pewnie jakieś wykroczenie.

    > Nadal moze to byc sytuacja ze robie to specjalnie. Jak udowodnic, ze nie
    > robie tego specjalnie?
    > Chcialbym wyjasnic te chora sytuacje i skonczyc to wszystko zanim dojdzie
    do
    > jakiejs tragedii.

    najpierw musisz się zastanowić, co chcesz udowodnić. To podstawa. Z tego co
    piszesz, to najłatwiej wyjść na jakieś znęcanie się nad członkami rodziny.
    Poprzez wszczynanie awantur, niszczenie mienia. Wówczas przesłuchać
    świadków.

    > próbować
    >
    > Dobrze, ale jesli nie pozwalam na uszkodzenia ciala to jakie mam dowody na
    > znecaniem sie? Czy wystarcza zgloszenia na Policje o zaklocaniu porzadku?
    > Jak postepowac?

    Zakłócanie porządku to wykroczenie.

    > Palenie cudzych garnków jest
    >
    > Czyli wiecej praw ma sprawca? NIe wiem czy mozna mowic o celeowsci dzialan
    > osoby ktora jest pod wplywem alkoholu. Zapewne jest to wynik nieuwagi, ale
    > czy tak naprawde jest?

    A może te osobę raczej trzeba leczyć, niż karać? Generalnie, to ja bym
    porozmawiał z dzielnicowym.