    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak podzielić wspólnotę mieszkaniować?
    Date: Wed, 19 May 2004 23:43:30 +0200

    On Wed, 19 May 2004, Bartek Gliniecki wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wyskrobał(a):
    >+ > Przecież lokale zostaną jaki są. Do podziału są częsci wspólne,
    >+ > tylko i wyłącznie IMO.
    >+
    >+ W praktyce tak, ale... Art. 3 ust. 1 ustawy o własności lokali: "(...) Nie
    >+ można żądać zniesienia współwłasności nieruchomości wspólnej, dopóki trwa
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Zniesienia. Jak na mój gust - nie można "sprzedać budynku nie sprzedając
    lokali", czyli doprowadzić do stanu że "ktoś" ma budynek - a "ktoś" ma
    w tym budynku lokal i nie ma prawa do budynku :)

    >+ odrębna własność lokali".
    >+ A współwłasność części wspólnej wypadałoby znieść jak chce się dokonać jej
    >+ podziału.

    Jak na razie nie powołałeś się na zakaz podziału współwłasności
    i wyrażam nadzieję że takiego nie ma :) (zeznaję: "ja nie widzę" !)

    [...]
    >+ > Chiałbyś żeby twój sąsiad miał (ułamkowe) prawo do twojego mieszkania
    >+ > w zamian za teoje prawo do jego mieszkania ?? [...]
    [...]
    >+ Domyślam się, że to karkołomny trochę pomysł, ale tą odrębną własność lokali
    >+ trzeba znieść żeby zacząć coś dzielić.

    Hm...
    A może by tak jednak dalej w ustawie poczytać ?
    Co byś powiedział na taki tekst:
    +++
    Art. 5. [ Podział nieruchomości ]
    [...]
    2. Jeżeli powierzchnia gruntu jest zabudowana więcej niż jednym budynkiem
    mieszkalnym, a przynajmniej w jednym z nich wyodrębniono własność lokalu,
    podziału nieruchomości polegającego na wydzieleniu z dotychczasowej
    nieruchomości dwóch lub więcej zabudowanych działek budowlanych dokonuje
    się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
    nieruchomościami (Dz. U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543).
    ---

    ...hę ??

    Bo ja bym jednak był przeciw dawaniu prawa do swojego mieszkania
    wszystkim współwłaścicielom, szczególnie jak bym mieszkał w 1234
    lokalowym blokowisku :)

    pozdrowienia, Gotfryd