    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak najtaniej...
    Date: Fri, 28 Nov 2003 22:04:19 +0100

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    news:Xns9441D64A3DA3Draf256com@213.180.128.20

    > [............................]
    > Wbrew temu co mowia na grupie niektorzy chydraulicy zmiana komputera

    ... a co to_kto to jest *chydraulik* . Czy to jest ten
    "pan" co naprawia *hydraulikę* ?...a co hydraulik ma
    do licencji OEM?

    > polaczonego z OEM *jest* lamaniem prawa.

    ...a co to jest "połączonego z OEM"?. Z OEM nic oprócz
    wymogów umowy_licencyjnych nic się nie łączy.
    OEM to typ umowy jaką zawierają np. producenci sprzętu
    z producentami oprogramowania. Idea tej umowy jest taka,
    że program lub system operacyjny nie może być sprzedawany
    jako oddzielny pakiet, a jedynie wraz ze sprzętem. np. razem
    z komputerem lub częścią komputerową. (w zależności od
    tego jaki producent "dogadał" się np. z Microsoft'em)

    > Chociaz na szczescie nie
    > zawsze, a dokladniej - kupujesz Windows OEM z dyskiem, pamiecia RAM,
    > plyta glowna, CPU, itd (winXP home edition oem to ok. 450 pln).

    I musisz posiadać dowód (faktura, paragon), że system
    został zakupiny z taką, a taką częścią komputerową.

    > Wkladasz do PC zakupiona czesc i na tym samym PC instlaujesz windows.
    > Windows od tej pory jest legalny na "TYM" komputerze.

    Tak, jeśli j.w.

    > Co oznacza "TEN" komputer - definiuje plyta glowna.

    Bzdura.

    > Mozesz zmieniac komputer np grafike, cd, itd itd, byle bys nie ruszal
    > *plyty glownej*.

    Hehehe, a co zrobisz jeśli po zmianie płyty głównej
    na całkiem innego producenta winXP Pro nawet
    "nie beknął" o ponowną aktywację?. Zgłaszasz ten
    fakt Microsoft'owi celem weryfikacji_korekty?.

    > Mozliwe nawet ze sama czesc z ktora kupiles win oem nie
    > musi byc w komputerze, ale nie jestem pewien.

    Wtedy system będzie *klasycznym piratem* :)

    > Aha, plyte glowna mozna upgradowac w ramach gwarancji - wowczas ciagle
    > komputer jest powiazany z ta licencja oem.

    Zwalasz z nóg swoimi księżycowymi twierdzeniami. :)
    Wytłumacz proszę, skąd "panienka z okienka"
    (ta od aktywacji) ma wiedzieć, że to na gwarancji czy
    już po gwarancji?. Wystarczy Twoje_moje oświadczenie
    telefoniczne? Przecież w chwili instalowania systemu
    płyta mogła być:
    a) "Nówka" świeżo kupiona i zamontowana. (2 lata gw.)
    b) "Nówka" świeżo kupiona, ale z jakiegoś powodu bez
    gwarancji.
    c) "Chodzona", ale po małym przebiegu. (jeszcze na gw.)
    d) "Emerytka" już dawno po gwarancji.
    e) "i inne takie"

    Więc jeśli wystarczy słowo dzwoniącego to wszystko jest OK!

    > Nie jestem pewien jak wyglada sprawa z uzadzeniami peryferyjnymi jak
    > wlasnie myszki - najlepiej zadzwon do centrum informacji micro$hitu i
    > sam zapytaj.

    Microsoft (przedstawiciele handlowi) nie zalaca, a wręcz odradzają
    sprzedaż systemów razem z myszkami. Jeśli jednak są odważni
    sprzedawcy i kupujący to oni biorą ryzyko na siebie. Kupujący może
    nie być świadomy "zagorożenia" jakie ze strony Microsoft'u wisi nad
    nim, ale to on w "razie czego" ucierpi najbardziej.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria,