    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak na policje to na Dolnym Slasku
    Date: Mon, 4 Dec 2023 15:34:39 +0100

    On Mon, 4 Dec 2023 10:29:11 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jakie drugie. O kradzież śledztwa się nie prowadzi.

    > Nie, ale to są dwa różne byty. Mnie chodzi o to, że rodzina twierdzi, ze
    > o śmierci nie wiedziała. A przecież i o wszczęciu i o zakończeniu się
    > ich informuje.

    Jakbym wierzył pismakom, to bym napisał "chyba nie zawsze".
    Bo sam widzisz - prokuratura nie powiadamia, a policja śledztwa nie
    prowadzi.
    Byc może prokuratura powinna poinformowac rodzinę o rozpoczęciu
    śledztwa ... ale jaką rodzinę?

    > Policja. Tylko kogo? Może tu był problem. Bo nie wyobrażam sobie, by bez
    > powodu tego nie zrobiono.

    Przy zatrzymaniu powinniscie spytac, kogo powiadomic.
    Adwokata przydzielic, adwokat by sie skontaktowal po pieniądze :-)

    > Kto zorganizował pogrzeb? Przecież ktoś musiał wziąć akt zgonu i tę
    > resztę papirologi zrobić. Może jakaś część rodziny wiedziała, a druga
    > skonfliktowana nie.

    Ale to juz długo po zgonie. Monitoringi sie nadpisały, pamięc zawodzi
    ..

    > (...)
    >
    > Nie wyobrażam sobie, by nikogo nie poinformowano. Może poinformowali
    > męża, a on reszty nie poinformował.

    O mężu nie pisali, ale skoro w ciąży, to może miała.
    Że ona czy mąż woleli sie nie chwalić, to mogę zrozumieć

    No ale wtedy by rodzina na męża pomstowała, nie na policję.

    > Przykładowo. Informuje się
    > najbliższych, ale przecież nie objeżdża się wszystkich członków rodziny
    > osobiście ani nie wysyła pism.

    To jak chcesz powiadomic o rozpoczęciu śledztwa?

    Matke, siostrę czy męża w systemie Pesel znaleźć łatwo, jak mieszkają
    pod adresem zameldowania ...

    J.