  • 1. Data: 2003-05-21 20:20:06
    Temat: Jak mogę założyć firmę ? ? ?
    Od: "sebastian" <s...@k...k.pl>

    Witam
    Mam 21 lat. Jestem studentem 2 roku studiów dziennych we Wrocławiu.
    Chciałbym założyć działalność gospodarczą.
    Dziedzina to komputery.
    Jak najmniejszym kosztem mogę tego dokonać ?
    Firma docelowo ma być jednoosobowa.
    ZUS mnie niestety zje ;(
    Ale słyszałem, że są jakieś ulgi dla nowych młodych firm, dla studentów
    zakładających działalność gospodarczą itp..( czegoś się nie płaci )
    Możecie mnie wprowadzić w temat albo podać gdzie mogę poczytać albo gdzie
    iść ?
    pozdrawiam i wielkie dzięki!

  • 2. Data: 2003-05-21 20:32:08
    Temat: Re: Jak mogę założyć firmę ? ? ?
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    mozesz isctu:
    www.parp.gov.pl
    www.1praca.gov.pl
    dla ułatwienia miejsca gdzie musisz sie udac w kolejnosci

    urzad miasta - celu uzyskania wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej. - Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
    podlega opłacie stałej w kwocie 100 PLN poniewaz nie jestes absolwenstem a
    ni bezrobotnym nie przysluguje ci znizka od tej oplaty

    GUS - idziesz aby dokonac wpisu do rejestru podmiotów gospodarczych -
    kosztow brak

    Urzad skarbowy - idziesz po nip, deklarujesz vat

    bank - zakldasz firmowe konto

    i tyle formalnosci oczywiscie w duuuuzym uproszczeniu bo w um musisz
    okreslic lokal gdzie bedzie prowadzona dzialalnosc, do uzytkowania tego
    lokalu musisz miec prawo wiec jesli mieszkasz u rodzicow podpisz z nimi
    umowe,
    w us moga chciec konto bankowe ktorego nie zalozysz jesli nie bedziesz mial
    wymaganych dokumentow z US takie bledne kolo ktore przy dobrych checiach
    mozna przeskoczyc
    i wlasciwie tyle na poczatek
    pozdrawiam i zycze powodzenia

    ps. niestety z zus-u nie dostaniesz zwolenienie bo przysluguje ono tylko
    bezrobotnym absolwentom ktorzy zdecyduja sie zalozyc dzialalnosc gospodarcza

  • 3. Data: 2003-05-21 20:35:13
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "sebastian" <s...@k...k.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakładających działalność gospodarczą itp..( czegoś się nie płaci )
    > Możecie mnie wprowadzić w temat albo podać gdzie mogę poczytać albo gdzie

    niestety jako student 2 roku nie łapiesz się w tych ulgach,
    bo dotyczą one osób które mają status absolwenta

  • 4. Data: 2003-05-21 20:39:03
    Od: "sebastian" <s...@k...k.pl>

    > niestety jako student 2 roku nie łapiesz się w tych ulgach,
    > bo dotyczą one osób które mają status absolwenta

    A jeśli zalożę firmę na absolwenta to jakie koszty będę ponosił ?
    ZUSu wogóle nie będę płacił ?

  • 5. Data: 2003-05-21 20:49:44
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    dla absolwentów będzie zwolnienie z obowiązku opłacania składki na
    ubezpieczenie emerytalne przez okres 12 miesięcy od podjęcia działalności
    gospodarczej
    pozostale skladki w ramach zus musisz placic
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-05-22 12:25:48
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    A czy w ZUSie musi mowic, ze jest studentem? Bo MOZE sie zalapie jako
    absolwent szkoly sredniej (tylko czy w tym obowiazuja jakies ograniczenia
    czasowe?)?

    Pozdrowienia
    Sasza

  • 7. Data: 2003-05-22 12:43:38
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sasza" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A czy w ZUSie musi mowic, ze jest studentem? Bo MOZE sie zalapie jako
    > absolwent szkoly sredniej (tylko czy w tym obowiazuja jakies ograniczenia
    > czasowe?)?

    obowiązuje ograniczenie czasowe - 1 rok od daty na świadectwie itp.

  • 8. Data: 2003-05-23 05:08:12
    Od: "sebastian" <s...@k...k.pl>

    > A czy w ZUSie musi mowic, ze jest studentem? Bo MOZE sie zalapie jako
    > absolwent szkoly sredniej (tylko czy w tym obowiazuja jakies ograniczenia
    > czasowe?)?

    Czyli mogę zarejestrować firmę na absolwenta szkoły średniej na takich
    samych preferencyjnych warunkach ?
    Wtedy nie płacę ZUSu, tak ?
    Ale nadal zostaje mi podatek dochodowy.
    Czy to będą wszystkie opłaty ?

  • 9. Data: 2003-05-23 15:15:03
    Od: "ms" <m...@w...pl>

    > Czyli mogę zarejestrować firmę na absolwenta szkoły średniej na takich
> [...]

    Moglbys gdybys szkole srednia skonczyl maksymalnie 12 m-cy temu. Jestes na
    drugim roku wiec to niestety niemozliwe.