    From: "Qwax" <...@...Q>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak moge rozwiazac ten problem - prosze o pomoc !
    Date: Fri, 24 Jan 2003 09:23:49 +0100

    > "zatruje" - jak?
    > odwoła się?
    > jeśłi w wyroku nie ma uchybień to niech się odwołuje :))))

    To mi brzmi jak odpowiedź sędziego "Co ty mi możesz zrobić robaczku?"

    > oj literówek się czepiasz - miało być kontradyktoryjność

    Napraewdę nie wiem szukałem w:
    http://sjp.pwn.pl/
    http://www.slownik-online.pl/index.php

    > : Skazany - koszty sądowe!!!
    >
    > pierwsze podstawowe zasadnicze pytanie:
    > mówimy tak sobie ogólnie o polskich procedurach karnych
    > o post. cywilnym czy karnym.
    > Skoro najpierw piszesz, że po jednej stronie jest firma, a po
    drugiej osoba
    > fizyczna,
    > a teraz mowa o skazanym to wybacz, ale ja się gubię.

    Po zakończeniu rozprawy/postępowania (o ile nie zostaje umożone) to
    ktoś jest winny (i skazany - zazwyczaj) a ktoś nie - no nie!
    I chyba nie ma znaczenia czy są to osoby prawne czy fizyczne - no nie!

    > : System w którym:
    > : - upraniony do bycia adwokatem byłby każdy kto ukończy określone
    > : szkoły
    >
    > oj biedni byliby Ci ludzie, wiesz ile absolwent prawa w Polsce wie o
    > prowadzeniu procesu?

    Wiesz na czym polega dobór naturalny!!!
    Dzisiaj poziom adwokatów jest również różny ale nie funkcjonują
    procedury doboru naturalnego - blokowane przez system.

    > : - rada adwokacka nie ma prawa ani nadawać ani odbierać uprawnień -
    nie
    > : mówiąc o cennikach
    >
    > teraz pytanie co do drugiej części zdania
    > 1) czy napisałeś, że RA nie ma prawa decydować o stawkach?
    > czy też część in fine nie odnosi się do pierwszej części zdania?

    Wybacz ale nie pamiętam czy obecnie RA decyduje czy ma głos w sprawie
    ustanawiania stawek.

    Napiszę więc inaczej - rada adwokacka powinna być klubem piwnym!!!

    > - adwokat z użędu jest standardem
    >
    > kto za niego płaci?

    Napisałem wyżej (już dzisiaj jest coś takiego jak koszty sądowe - i
    sąd określa kto je ponosi w ramach wyroku)

    > : - oskarżony musi mieć adwokata
    >
    > dlaczego?

    - słyszałeś o czymś takim jak sprawiedliwość?
    A kto jest strażnikiem sprawiedliwości w państwie? - system prawny!! I
    właśnie dlatego by system prawny gwarantował sprawiedliwość w
    państwie. Bo gdy w państwie brak jest sprawiedliwości to i całe
    państwo zaczyna szfankować (od braku poszanowania ddla prawa do braku
    poszanowania do instytucji państwowych droga bliska a dawno temu już
    powiedziano "Saanuj sam siebie a i inni cię szanować będą")

    > per analogiam - jak mi się kiedyś jakiś gówniarz włamał do kompa za
    pomocą
    > jakiegoś trojana, to po nieprzespanej nocy wiedziałem mnóstwo o
    sposobach
    > ochrony przed takimi czynami.
    > Czy Twoim zdaniem powienienem był zażądać informatyka z urzędu?

    To zależy czy występowałeś na drogę sądową ;-)))

    A na serio - nie mówimy o sprawach prywatnych tylko o systemowych i w
    tym momencie analogią byłoby pytanie "czy winienem się domagać na
    poziomie państwa (serwera - dostawcy usług internetowych) by państwo
    (usługodawca prywatny) by zatrudniało infoarmatyków chroniących mnie"
    w końcu za to płacę!!! (podatki w jednym a opłaty dostępowe w drugim)

    > : jest do pomyślenia!!
    >
    > do pomyślenia tak, ale nie do przeprowadzenia

    ????? - Moja mama zawsze mówiła
    "Jak się nie przyłożysz to się i nie wysr..."

    Systemu komunistycznego też sie nie udało rozpirzyć.

    > : To nie kwestia wiedzy lecz
    > : - doświadczenia
    >
    > a pisałeś, że każdy absolwent itd. Trochę sobie przeczysz

    Dobór naturalny musi mieć dużą bazę!!

    > : - różnego stosunku sędziego do adwokata z cenzusem i bez (wiedza
    bez
    > : cenzusu)
    >
    > nie rozumiem,
    > chodzi o adwokata z cenzusem i bez (kto to?)
    > czy o to, ze strona występująca bez pełnomocnika jest inaczej
    traktowana?

    Tak - cała rozmowa tego dotyczy - nie pamiętasz?

    > a zatem żeby do czegoś dojść, uważasz, ze strona występująca bez
    adwokata
    > jest traktowana gorzej.
    > Ale z tego co piszesz nie wynika, że jest tak faktycznie, wynika
    natomiast
    > bezspornie, że jest ona w gorszej faktycznej sytuacji, bo nie zna
    prawa.

    Nie koniecznie nawet jak zna prawo to jest gorzej traktowana -
    znajomość czy nieznajomość prawa ma bardzo niewielkie znaczenie.
    Raczej - jak ktoś nie zna prawa to jest mu łatwiej - nie wie jak jest
    robiony w durnia!!

    > Ale - powiedziałbym - to jest problem tej strony - nie sądu.

    Systemu - który produkuje ludzi nie mający zaufania do Państwa!!!

    Pozdrawiam
    Qwax