  • 1. Data: 2004-11-17 06:52:57
    Temat: Jak legalnie sprzedawać włane programy?
    Od: "Pinarczuk" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jak legalnie można sprzedawać programy napisane przez siebie za pomocą w pełni
    legalnego oprogramowania bez konieczności zakładania działalności gospodarczej.
    Czy jest to w ogóle możliwe?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-11-17 10:12:08
    Temat: Re: Jak legalnie sprzedawać włane programy?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    pełni
    > legalnego oprogramowania bez konieczności zakładania działalności

    na umowe o dzielo, umowe-zlecenie(?).
    patrz w archiwum to sie pojawia ze 2 razy w miesiacu.
    P.

  • 3. Data: 2004-11-17 10:18:08
    Od: p...@p...onet.pl

    > pełni
    > gospodarczej.
    >
    > na umowe  o dzielo, umowe-zlecenie(?).
    > patrz w archiwum to sie pojawia ze 2 razy w miesiacu.
    > P.

    Chodzi mi o sprzedaż tego samego programu powiedzmy 100 różnym indywidualnym
    osobom w okresie 1 roku, nie warto chyba wówczas bawić się w umowy.
    Czy są inne sposoby?

  • 4. Data: 2004-11-17 11:22:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Chodzi mi o sprzedaż tego samego programu powiedzmy 100 różnym
    indywidualnym
    > osobom w okresie 1 roku, nie warto chyba wówczas bawić się w umowy.
    > Czy są inne sposoby?

    warto nie warto, wtedy musisz DG zalozyc i oplacac zus, nie ma ze boli.
    Wiec chyba jednak warto.

    P.

  • 5. Data: 2004-11-17 12:15:53
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *p...@p...onet.pl* wrote in
    <news:4fec.0000002c.419b255e@newsgate.onet.pl> :

    > Chodzi mi o sprzedaż tego samego programu powiedzmy 100 różnym indywidualnym
    > osobom w okresie 1 roku, nie warto chyba wówczas bawić się w umowy.
    > Czy są inne sposoby?

    A co za różnica. Weź szablon umowy o dzieło i pamiętaj nieznacznie
    zmienić program (np. logo zmienić by każdy egzemplarz się różnił) i
    podpada wtedy pod działalność twórczą (mniejszy podatek - podstawa
    opodatkowania 50%) tylko nie zawieraj zapisu o przekazaniu autorskich
    praw majątkowych.

    --
    Mężczyzna zakochuje się tak jakby spadał ze schodów - to po prostu
    wypadek.

  • 6. Data: 2004-11-17 12:29:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > podpada wtedy pod działalność twórczą (mniejszy podatek - podstawa
    > opodatkowania 50%) tylko nie zawieraj zapisu o przekazaniu autorskich

    e tam, logo, wystarczy skompilowac z nazwiskiem nabywcy. Wtedy tez sie
    bedzie roznil :)

    P.

  • 7. Data: 2004-11-17 12:49:12
    Od: "Pinarczuk" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > podpada wtedy pod działalność twórczą (mniejszy podatek - podstawa
    > opodatkowania 50%) tylko nie zawieraj zapisu o przekazaniu autorskich

    No tak, ale jaki klient zechce kupić program jeśli będzie musiał jakąś umowę
    podpisywać, przecież to go odstraszy. Myślałem że normalnie sprzedaje, a do
    Urzędu Skarbowego odprowadzam podatek i ich nie obchodzi. A ZUS płacę w pracy.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2004-11-17 15:10:18
    Od: "PsychoOne" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpada wtedy pod działalność twórczą (mniejszy podatek - podstawa
    > opodatkowania 50%) tylko nie zawieraj zapisu o przekazaniu autorskich
    Wydaje mi się, że żeby podstawa opodatkowania mogła być mniejsza o połowę,
    to trzeba w umowie o dzieło przekazać prawa autorskie do produktu.
    Czy ktoś mógłby to potwierdzić/skorygować?

    PsychoOne

  • 9. Data: 2004-11-17 18:16:44
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Czy jest to w ogóle możliwe?

    A jak chcesz prowadzic ewidencje przychodu?
    Jak sie zamierzasz z tego rozliczac z US?
    Co zrobisz w przypadku gdy klient poprosi o fakture?

    Chyba ze to jakas mala aplikacja dzialajaca sobie w tle.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2004-11-17 19:29:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > Co zrobisz w przypadku gdy klient poprosi o fakture?

    'Nie ma faktury - jest umowa o dzieło i rachunek'.