  • Data: 2024-02-11 20:39:19
    Temat: Re: Jak doręczyć pismo sądowe za granicą?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Odnoszę wrażenie, że mają tu zastosowanie włoskie przepisy. Sugerowałbym
    > kontakt z jakąś polsko-włoską kancelarią adwokacką. Google
    > podpowiedziały mi:
    > https://polskiadwokatwewloszech.com/
    > https://www.emiliakruk.com/pl/
    > https://www.ceranek.pl/specjalizacja/adwokat-wlochy/
    > https://www.gov.pl/web/wlochy/lista-adwokatow-notari
    uszy-tlumaczy
    > https://www.abiuris.it/
    > i przestałem szukać, bo jest tego sporo. Z żadnej z tych kancelarii nie
    > korzystałem ani nie znam nikogo, kto by korzystał.
    >
    > Jesteś pewien, że w prowadzonym przed polskim sądem postępowaniu można
    > doręczać wezwania we Włoszech? Po prostu pytam.

    Nie wiem. Obywatel formalnie zamieszkuje w Polsce. Ale też we
    Włoszech, nieformalnie.

    > Bo ja bym raczej
    > kombinował z wyznaczeniem kuratora dla nieznanego z miejsca pobytu
    > pozwanego. I niech sobie kurator go szuka.

    Tak, tylko że teraz to już czas leci. Sąd dał 2 miesiące na
    dostarczenie potwierdzenia odbioru.
    Ustanowienie kuratora robi sąd. Trzeba by więc pisać kolejne pisma o
    jego ustanowienie. W tej chwili chyba komornikiem trzeba się zająć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65